تماس با ما

989128161078+

آدرس

تهران، کوی نصر ، خیابان هفدهم

ایمیل ارسال فایل

file@parsian3d.com

انواع فیلامنت ها

آشنایی با فیلامنت

انواع فیلامنت ها

اول به معنی کلمه فیلامنت میپردازیم : 

(برق – سیم پیچ درون لامپ)
نخ بسیار باریک، ریسمان مویین، موی نخ، موی سیم، لیفچه، مفتول نازک، مفتولچه
(گیاه شناسی) میله، میلچه، موی میله، میله ی پرچم

از قدیم الایام ما از فیلامنت استفاده میکردیم و نزدیکترین مثال آن همان لامپ های رشته یا تنگستنی ای بود که در چراغ ها و لامپ ها استفاده می شود.

فیلامنت چیست

معرفی فیلامنت های پرینت سه بعدی

PP

نکات مهم در نگه داری فیلامنت

Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019

جلوگیری از خشک شدن فیلامنت

یکی از دلایل اصلی خشک شدن فیلامنت، قرار گرفتن آن در معرض هوای اتاق است که باعث خشک شدن آن می شود. این محصول دارای کمی رطوبت است که همواره موجب انعطاف پذیری آن می شود. یکی از نکات مهم در خرید فیلامنت توجه به وکیوم بودن بسته بندی آن در حین خرید است. بسیاری از فیلامنت ها به صورت باز عرضه می شوند که فیلامنت های بی کیفیتی به شمار می روند و رشته های خشک آن ها ، عملا استفاده از آن را غیر ممکن می کند.

جلوگیری از گره خوردن فیلامنت

یکی دیگر از مشکلات کار با فیلامنت، گره خوردن آن است که در حین چاپ میتواند موجب گیر کردن فیلامنت شود و عملیات پرینت را متوقف کند. بهترین راه حل برای مقابله با این مشکل، استفاده از یک گیره نگهدارنده در بر روی قرقره ی فیلامنت است. این گیره الزاما خریدنی نیست، بلکه میتوانید آن را به راحتی با پرینت سه بعدی خود چاپ کنید.

Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019

استفاده از گیره نگهدارنده فیلامنت

همچنین یکی دیگر از دلایل گره خوردن یا گیر کردن فیلامنت در حین چرخش ، استفاده از آن در محل نامناسب در حین پرینت است. اگر پرینتر شما قرقره مخصوصی برای قرار گرفتن فیلامنت ندارد پیشنهاد میشود یک نگهدارنده ساده و کاربردی برای آن بسازید. چرخیدن متوازن و در یک جهت رول فیلامنت باعث گره نخوردن و سالم تر ماندن آن خواهد شد.

جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید