تماس با ما

989128161078+

آدرس

تهران، کوی نصر ، خیابان هفدهم

ایمیل ارسال فایل

file@parsian3d.com

معرفی نرم افزار Geomagic

معرفی نرم افزار Geomagic

فهرست مطالب

مقدمه :

GEOMAGIC : یکی از مسائل مهم در مهندسی، مهندسی معکوس در سه بعدی سازی است. با فراگیر شدن طراحی به کمک کامپیوتر (CAD)، مهندسی معکوس به یک روش قابل قبول برای ایجاد یک مدل سه بعدی از یک قسمت فیزیکی موجود برای استفاده در مدل سازی سه بعدی، ساخت به کمک کامپیوتر (CAM) و عملیات مهندسی به کمک کامپیوتر (CAE) تبدیل شده است.

فرآیند مهندسی معکوس شامل اندازه گیری یک جسم سه بعدی واقعی به وسیله دستگاه های مورد نظر و سپس تبدیل آن به یک مدل سه بعدی در نرم افزار است.

 مهندسی معکوس در مدل سازی سه بعدی به کمک کامپیوتر، تکنیک تبدیل ابر نقاط به یک مدل سه بعدی است.

 ابر نقاط مجموعه سه بعدی از نقاط در فضا است که مشخصات سطوح خارجی یک جسم را بیان می کند. این نقاط از تحلیل محیط خارجی جسم و جمع آوری اطلاعات از شکل ظاهری آن به کمک اسکنرهای سه بعدی به دست می آیند.

فناوری به کار رفته در جمع آوری ابر نقاط، در دو نوع تماسی و غیر تماسی است. داده های اندازه گیری شده، معمولا به صورت مجموعه ای از نقاط، نمایش داده می شوند. در فرآیند مهندسی معکوس، ابتدا به ازای هر سه نقطه از ابر نقاط، یک مش مثلثی ایجاد می شود. مجموعه مش های ایجاد شده بر روی ابر نقاط، شکل اصلی مدل نهایی را ارائه می دهد.

فهرست مطالب

جئومجیک دیزاین ایکس Geomagic Design X

Geomagic Design X نرم افزار جئومجیک دیزاین ، با نام سابق Rapidform XOR، تنها نرم افزار مهندسی معکوس نسل سوم و یک نرم افزار کامل برای ایجاد مدلهای Cad از داده‎های اسکن شده سه بعدی است. این مدلها به راحتی می‎توانند از Geomagic Design X به برنامه‎های محبوب Cad، از جمله: سالیدورکز، زیمنس NX، کتیا V4، کتیا V5 و اتوکد منتقل شوند.

همانطور که می دانید برای مدلسازی روی ابر نقاط و مهندسی معکوس قطعات پیچیده تر از نرم افزار کتیا نمی توان استفاده کرد بلکه باید از نرم افزار قدرتمند تری به نام Geomagic Design X استفاده نماییم.

در مرحله بعد از ایجاد مش، نواحی کوچک تر از مش، با عبور منحنی های مناسب به مدل های صفحه ای و حجمی تبدیل شده و در نهایت مدل اصلی ایجاد می شود. نرم افزار جئومجیک دیزاین ایکس Geomagic Design X بی شک قدرتمندترین نرم افزار در زمینه مهندسی معکوس و تبدیل ابر نقاط به مش و تبدیل مش به مدل صفحه ای و حجمی است.

نرم افزار جئومجیک  Geomagic قوی ترین ابزار مش بندی روی فایل های اسکن قطعات و یا فایل ابر نقاط می باشد. این نرم افزار که تولید شرکت PTC آمریکا است در گذشته چندان برای مدلسازی های دقیق مورد استفاده قرار نمی گرفت که علت آن دقت پایین ورژن های قبلی Geomagic بود.

خدمات پرینت سه بعدی

اما شرکت PTC پس از خریداری نرم افزار قدرتمند rapidform و اضافه کردن قابلیت هایی مانند مدلسازی منحنی های سه بعدی پیشرفته روی ابر نقاط، تشخیص نوع فیچر های تشکیل دهنده مدل، ایجاد سطوح اتوماتیک به روش های مختلف، قابلیت استفاده از دستورات پیشرفته مدلسازی مانند Loft و Sweep و توانایی انتقال مستقیم فیچرهای درخت طراحی به سایر نرم افزارها مانند Solidworks ، نرم افزار جدیدی به نام  Geomagic Design X را به بازار عرضه نمود که بدون شک قوی ترین ابزار مهندسی معکوس و مدلسازی روی ابر نقاط می باشد.

Geomagic Design X همچنین قابلیت بسیار مهم تهیه گزارشات بازرسی و کنترل ابعادی قطعات را دارد که از این لحاظ هم ویژگی منحصر به فردی به شمار می رود.

ایجاد برش در مدل و تبدیل آن به یک مقطع دو بعدی، از روش های متداول مدلسازی در مورد فایل های ابرنقاط است.  این نرم افزار هم در هنگام برش زدن و تعریف موقعیت   Sketch و هم در تبدیل مقطع برش به منحنی های هندسی، دارای گزینه های منحصر بفردی است که فرآیند ترسیم مقطع را بسیار دقیقتر و راحت تر می کند.

تنوع بالای دستورات اتوماتیک در استخراج اشکال مختلف مطابق با دستورات متنوعی  مانند  ,Extrude Revolve, Sphere, Cone, Cylinder, Loft, Sweep  مدلسازی سرعت چشمگیر افزایش باعث خواهد شد.

در زمینه منحنی های سه بعدی، این نرم افزار دارای قابلیتهای بی نظیری است که در قطعات پیچیده و بخصوص قطعات Freeform است .

Geomagic Wrap

محصولی جدید از شرکت بوده که به طور تخصصی در طراحی و مهندسی سه بعدی فعالیت دارد.
از برنامه های قدرتمند آنالیز اسکن های سه بعدی می باشد که با استفاده از آن می توانید به پرینت مدل های سه بعدی بپردازید.
با کمک این نرم افزار می‌توان داده‌هایی که از عکس برداری سه بعدی از اجسام مختلف به دست آمده را به آسانی و دقیق تبدیل به مدل‌های سه بعدی قابل ویرایش کرد.
همچنین می‌توان مدل‌های سه بعدی را آماده‌ی پرینت و تولید نمود. با کمک این نرم افزار می‌توان داده‌های نظیر Point Cloud Data و Probe Data و فایل‌های سه بعدی مانند STL و OBJ را به Polygon های سه بعدی مش بندی نمود.

داده‌های اسکن سه بعدی، مدل‌های آن را ایجاد کرده و از آنان پرینت بگیرید. از مهندسی گرفته تا سرگرمی و یا حتی تولید مدل‌های مرتبط با آثار هنری و تاریخی! همه و همه را می‌توانید به سادگی مهندسی معکوس کنید! ما انسان‌ها در زندگی روزانه خود با اشیای مختلفی سر و کار داریم که امکان تولید آنان کار پیچیده و دشواری است. با استفاده از نرم افزاری که در این مطلب برای شما در نظر گرفته‌ایم، می‌توانید داده‌های اسکن شده خود را به مدل‌هایی 3 بعدی تبدیل کنید!

خدمات پرینت سه بعدی

در واقع به کمک این برنامه تمامی اشیای اطراف خود را می‌توانید مهندسی معکوس کرده و آنان را مجددا بسازید! دقت این نرم افزار بسیار بالاست و شما می‌توانید از آن در زمینه‌های مهندسی، تولید، هنر، طراحی صنعتی و … نهایت بهره را ببرید. با استفاده از این فرآیند مدل‌سازی بی‌عیب و نقص این نرم افزار، مدل‌های شما همواره بالاترین شباهت را به مدل ابتدایی داشته و از کیفیت بالایی برخودار است

Geomagic Wrap پلی دیجیتالی برای شما می سازد که با استفاده از آن می توانید داده های فوق العاده ای ایجاد نمایید که مناسب برای پرینت سه بعدی و کاربرد های عملی می باشند. پشتیبانی رنج وسیعی از non-contact 3D scanning برای سیستم های صنعتی، ویرایش Point cloud و ساخت سریع مدل های دقیق سه بعدی، ابزار قدرتمند Remesh و ساخت مدل های ظریف و تمیز سه بعدی از دیگر ویژگی های این برنامه می باشد. شما می توانید با استفاده از Polygon editing tools چاله های شکل را پر نمایید. امکان استفاده سریع از مدل های شکل گرفته توسط این برنامه به منظور صنعت یا دیگر نیاز ها وجود دارد.

معرفی یک نرم افزار مهندسی معکوس کتیا

زیر مجموعه های Geomagic Control X به دو بخش تقسیم می شوند .

Geomagic Control X

تصویر بردار کیفی جئومجیک Geomagic Qualify

این نرم افزار می تواند یک نرم افزار اصلی و پایه در شرکت های طراحی و ساخت و تولید باشد . زیرا دارای بیشترین امتیاز در قدرت ، کیفیت ، سرعت و خودکار بودن ، اتوماسیون صنعتی و شبیه سازی دقیق سه بعدی را دارد.
اسکن کننده جئومجیک  شرایط ارائه بالاترین دقت و کیفیت ، تصویر برداری سریع ، جامع و کامل ، گزارش های خودکار و سریع در کیفیت تصویر برداری و پردازش آن به عنوان اولین نرم افزار کاملا تایید شده عرضه شده است . به بیانی روشن با استفاده از این محصول نیازی به اسکن مجدد برای رفع عیوب تصویر برداری نیست زیرا در هنگام تصویر برداری در لحظه کیفیت کار را دیده و هیچ مورد از نظر دور نمی ماند و البته آنقدر دقیق است که به عنوان مستر مرجع و مبنای تایید دیگر نرم افزارها و طراحی ها قرار گرفته است . تاییدیه ای که پیش از این فقط توسط دستگاه های بسیار دقیق اندازه برداری ابعادی CMM دقیق لیزری  صورت می گرفت .

خدمات پرینت سه بعدی

از این نرم افزار برای بهبود کیفیت ، سنجش کیفی تولیدات نیز استفاده می شود . در واقع این نرم افزار به نوعی مقایسه کننده برای تولید انبوه و یکسان از یک قطعه و یا بررسی کیفی انطباق کپی تولید شده با اصل را انجام می دهد. Geomagic Qualify واجد شرایط ارائه بالاترین دقت، سرعت و جامع بودن ، گزارش های خودکار در کیفیت قطعات به عنوان ساخته شده برای بازرسی اولیه قطعات و نهایی محصول ، بازرسی تولید، و مدیریت تامین کنندگان ، مانند استاندارد تامین قطعات خودرو ISO-TS با استفاده از CMM و لیزر اسکن ابزارخود را دارد.
این نرم افزار با واردنمودن CAD طراحی و تجزیه و تحلیل تولید محصول را بدون پرداخت هزینه برای کمک به تولید کنندگان که به سرعت در حال افزایش تولید محصول هستند به وسیله  تولید با کیفیت، شناسایی مسائل مربوط به فرآیند و ساخت بهره وری ، کاوش و توابع بازرسی بعدی را قادر اندازه گیری سریع و دقیق قطعات، نموده امکانات و شرایطی شامل ایجاد هوشمند و فعال از گزارشات به صورت فایل پی دی اف از انحراف های ابعاد و تلورانس از تولید را دارد.

Geomagic Qualify Probe پرو کیفی جئومجیک

نرم افزار چک یا پرو قطعه ، به تولید کنندگان و کارگاههای کوچک امکان بررسی و مقایسه سریع تولید خود با نمون اولیه را می دهد .
 این گونه شرکت ها و کارگاه های کوچک که قصد بهبود کیفی تولید خود را دارند می توانند با بررسی کیفی آسان و سریع این نرم افزار محصول خود را بهبود ببخشند . این نرم افزار به تولیدات دستی مانند جواهر سازی ، قطعات کوچک ، دکور و فانتزی ، سنگ تراشی و.. کمک می کند .

 با کمک این نرم افزار یک تولید کننده دستی با مقایسه می تواند محصولات یک دست و همانند تولید کنند . مانند تراش یکسان دو سنگ نگین ، ساخت جواهر قرینه ، یکسان ، تولید جفت یا چند تایی از یک مجسمه یا دکور تزئینی و .. این نرم افزار یک بسته کوچک و بسته در بازرسی کیفی سه بعدی 3D  تولید با طراحی یا با اسکن نمونه اولیه در قیمت کمتر و با صرفه تر می باشد. می تواند مقایسه و تفاوت ها را به صورت گزارش شند مکتوب آکروبات یا نرم افزار آفیس ارائه دهد.  

صفحه اول

6 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ادامه مطلب
ساخت مجسمه و تندیس با پرینت سه بعدی؛ راهی جدید برای حفظ میراث فرهنگی

ساخت مجسمه و تندیس با پرینت سه بعدی؛ راهی جدید برای حفظ میراث فرهنگی

جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید