تماس با ما

989128161078+

آدرس

تهران، کوی نصر ، خیابان هفدهم

ایمیل ارسال فایل

file@parsian3d.com

آموزش نرم افزار CURA (کیورا) – قسمت سوم (تنظیمات مدل)

آموزش نرم افزار CURA (کیورا) – قسمت سوم (تنظیمات مدل)

فهرست مطالب

فهرست مطالب

آموزش نرم افزار CURA - قسمت سوم (تنظیمات مدل در CURA)

همانطور که در قسمت قبل درباره وارد کردن مدل به نرم افزار CURA صحبت کردیم، امروز قصد داریم درباره تنظیمات مدل در CURA که داخل این نرم افزار است صحبت کنیم، بنابراین پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

در راستای آموزش نرم افزار cura اگر مدل شما نیاز به تنظیمات دارد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی مدل کلیک کنید تا برجسته شود.

سپس، یکی از ابزار های سمت چپ را انتخاب کنید. از اینجا شما می توانید به سرعت مدل را حرکت دهید، بچرخانید و یا مقیاس آن را تغییر دهید.

وقتی شما یکی از گزینه های Tool Option را انتخاب می کنید، خواهید دید که فلش هایی در اطراف مدل ظاهر می شوند بنابراین تنها کافی است که فلش یا حلقه را بگیرید تا تغییر را در جهت دلخواهتان انجام دهید.

اگر دچار اشتباه شدید، تنها با فشار دادن کلیک راست به حالت اولیه بر می گردید.

از سویی دیگر اگر می خواهید بیش از یک مدل را چاپ کنید، با انتخاب مدل روی آن کلیک کرده و Duplicate را انتخاب کنید.

نرم افزار Cura 3D به صورت خودکار مدل ها را در صفحه قرار می دهد.

اگر فضا برای دو یا چند مدل کافی باشد، رنگ آنها زرد خواهد شد در غیر این صورت، مدل هایی که در بستر چاپ قرار نمی گیرند، به رنگ خاکستری نشان داده خواهند شد.

گزینه MOVE

در ارتباط با آموزش نرم افزار cura، بعد از فراخوانی مدل سه بعدی به نرم افزار کیورا، شکل ظاهری مدل سه بعدی برایتان نمایان خواهد شد و شما می توانید از طریق خود نرم افزار کیورا تغیراتی را در جسم به وجود بیاورید که من برای شما تک تک این تغییرات را در ادامه همین مقاله توضیح خواهم داد.

اولین گزینه برای جابه جایی قطعه کارایی دارد. برای مثال ما می خواهیم قطعه پرینتی را در میز پرینتر سه بعدی مان، 10 میلی متر به سمت راست حرکت کند.

می توانیم این را در قسمت های مربوطه که بر روی عکس نیز مشخص هستند، بنویسیم. همچنین می توانیم همین عملیات را بر روی محور های دیگر نیز انجام دهیم.

گزینه Scale و آموزش نرم افزار cura

گاهی اوقات شما برای پرینت سه بعدی تان از مدل های آماده استفاده می کنید که این مدل های سه بعدی، آماده توسط شرکت ها یا اشخاص دیگری طراحی شده اند.

در این مواقع شما می توانید با استفاده از گزینه scale در نرم افزار کیورا، ابعاد حجمی مدل آماده خود را تغییر دهید و ابعاد مد نظر خود را پرینت کنید و از پرینت سه بعدی لذت ببرید.

مثال : همانطور که در عکس بالا میبنید، سایز لوگوی سایت پارسیان از صفحه چاپ میز بزرگتر بود برای اینکه به ابعاد دلخواه برسیم، مجبور به کوچک کردن سایز فایل به اندازه 5% اندازه واقعی فایل اصلی هستیم.

اگر گزینه Uniform scaling روشن باشد که حالت پیش فرض هم همین است، با قرار دادن هر عدد در هر یک از سطر های XYZ، بقیه راستاها نیز به همان نسبت کم میشود، همانند مثال بالا، و اگر لازم باشد این اتفاق رخ ندهد و بنا باشد که به مقدار دلخواه در هر راستا اندازه را تغییر دهیم، می بایست در راستای آموزش نرم افزار Cura این گزینه رو خاموش کنیم.

دانلود نرم افزار cura

گزینه Rotate

بعد از بررسی گزینه های Scale و Move، به گزینه Rotate می رسیم. گزینه Rotate چه کاربردی دارد؟

تنظیمات مدل در CURA زمانی که شما مدل خودتان را وارد نرم افزار کیورا کردید، مدل در میز کار مجازی پرینتر سه بعدی شما به نمایش گذاشته می شود اما زمانی هست که شما به دلیل متمایز بودن مدل سه بعدی تان با مدل های سه بعدی دیگر، تصمیم می گیرید که نوع پرینت این محصول را عوض کنید به طور مثال 180 درجه یا 90 درجه آن را تغیر دهید.

(لازم به ذکر است نمونه نهایی شما تغییری نخواهد کرد بلکه نوع مدل پرینت تغییر خواهد کرد) در این  هنگاه شما می توانید با نمودار های ظاهر شده بر روی مدل سه بعدی تان، این کار را انجام دهید و یا از دو گزینه حاضر در کنار گزینه Rotate استفاده کنید.

تنظیمات مدل در CURA موارد بیشتر ( آموزش نرم افزار cura )

در حالت کلیک راست نمودن روی مدل، شش گزینه شامل گزینه های زیر در دسترس خواهند بود.

  1. center of platform: جهت قرار دادن مدل در وسط صفحه ساخت.
  2. Delete obgect: جهت پاک کردن مدل از صفحه ساخت.
  3. Multiply object: جهت ایجاد کپی از مدل.
  4. Split object into parts:جدا کردن مدل به اجزای تشکیل دهنده.
  5. Delete all objects: پاک کردن کلیه مدل ها.
  6. Reload all objects: بار گذاری همه مدل ها.
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ادامه مطلب
ساخت مجسمه و تندیس با پرینت سه بعدی؛ راهی جدید برای حفظ میراث فرهنگی

ساخت مجسمه و تندیس با پرینت سه بعدی؛ راهی جدید برای حفظ میراث فرهنگی

جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید