فهرست مطالب

SLA

فهرست مطالب

معرفی :

طرز کار :

متریال :

مزایا :

اطلاعات :

معایب :

معرفی پرینتر سه بعدی SLA در پارسیان 3D

معرفی :

پرینتر سه بعدی SLA از رزین‌های حساس به نور برای ساخت قطعات استفاده می‌‎کند. این پرینترهای سه بعدی با تابش به لایه‌های رزین مایع آن‌ را به حالت جامد تبدیل می‌کنند.  .
پروسه فتوپلیمریزاسیون غیرقابل بازگشت است و هیچ راهی برای مایع کردن دوباره رزین جامد وجود ندارد، اگر قطعه در معرض دمای زیاد قرار گرفته شود، به جای ذوب شدن می سوزد زیرا متریال هایی که پرینت سه بعدی SLA استفاده می کند، از پلیمرهای ترموسِت ساخته می شوند. پلیمرهای ترموسِت در مقابل ترموپلاستیک های پرینتر های سه بعدی FDM قرار دارند که قابلیت ذوب و انجماد مجدد دارند.

خدمات پرینت سه بعدی
خدمات پرینت سه بعدی
خدمات پرینت سه بعدی

طرز کار پرینتر سه بعدی sla :

طرز کار پرینتر سه بعدی sla به شرح زیر می باشد:

1- در وضعیت اولیه سینی ساخت کاملا درون مخزن رزین، به فاصله یک لایه از سطح مایع قرار می گیرد.

2- در مرحله بعدی لیزر UV به محیط مقطع جسم روی مایع رزین تابیده شده و رزین فتوپلیمر را جامد کرده و لایه اول قطعه را شکل می دهد.

پرتوی لیزر توسط تعدادی آینه در مسیر تعیین شده هدایت شده و شکل مقطع را با دقت بالا روی رزین شکل می دهد.

3- پس از ساخته شدن لایه، پلتفرم ساخت به اندازه یک لایه بالا رفته و پروسه تابش لیزر دوباره تکرار می شود. این روند تا شکل گیری کامل قطعه تکرار می شود.

4- پس از پرینت سه بعدی قطعه حالتی نیمه جامد و سبز رنگ دارد، این قطعه نیاز به پست-کیور ( قرار دادن مجدد در معرض نور UV) دارد تا خواص مکانیکی و گرمایی آن به بهترین حالت ممکن برسد.

این بود شرح کاملی از نحوه کار پرینت سه بعدی sla، در ادامه به متریال مصرفی این پرینت سه بعدی می پردازیم.

متریال مصرفی پرینت سه بعدی sla

مواد مصرفى پرینت سه بعدی sla به شکل هاى مختلف رزین میباشد که داراى خواص و قابلیت هاى منحصر به فرد بوده و در ریخته گرى مستقیم،قطعات با مقاومت بالا،قطعات شفاف و … کاربرد دارد.

همه مواد اولیه پرینتر سه بعدی SLA در قالب رزین مایع هستند. سیستم های پرینتر سه بعدی صنعتی طیف گسترده تری از مواد را نسبت به دستگاه های رومیزی می توانند در اختیار کاربر قرار دهند. این متریال ها امکان کنترل کامل خواص مکانیکی قطعه را به طراح می دهند.

متریال های SLA و DLP -ترموست ها- شکننده تر از متریال های پرینتر های سه بعدی FDM یا SLS -ترموپلاستیک ها- هستند.

قطعه هایی که با پرینتر ساخته می شوند زیاد به عنوان قطعات کاربردی که تحت فشار زیادی قرار دارند مناسب نیستند. پیشرفت در مواد اولیه می تواند در آینده نزدیک امکان ساخت و استفاده از این نوع قطعات را هم فراهم کند.

خدمات پرینت سه بعدی

اجزای یک دستگاه پرینتر سه بعدی SLA:

همه چیز در مورد پرینتر سه بعدی SLA

اطلاعات مفید :

کاربرد پرینت سه بعدی SLA برای ریخته‌گری دقیق

 

امروزه بسیاری از قالب‌های ریخته‌گری با استفاده از مدل‌های تولید شده توسط پرینترهای سه بعدی تولید می‌شوند.

هرچند که در روش‌های مختلف ریخته‌گری از پرینترهای سه بعدی FDM هم به طور گسترده استفاده می‌شوند، ولی در ریخته‌گری دقیق به دلیل بالا بودن حساسیت دقت از پرینترهای سه بعدی SLA و DLP استفاده می‌شود.

 

کاربرد پرینتر سه بعدی SLA در صنایع

 

استریولیتوگرافی یکی از بهترین راه های تولید نمونه های اولیه بسیار دقیق، با دوام و ارزان قیمت است. پرینترهایی که با این روش نمونه سازی را انجام می دهند، قادر هستند اشیاء با پیچیدگی های بسیار بالا را که به روش سنتی بسیار وقت گیر است و از دقت پائینی برخورداراست را به راحتی و با دقت بسیار بالا بسازد. در بسیاری از صنایع مانند پزشکی، از این روش برای تولید نمونه های اولیه و در مواردی نمونه های پایانی خود استفاده می کنند.

امروزه خودرو سازان برای تولید بسیاری از قطعات به عنوان مثال دستگیره های ماشین به جای استفاده از روش زمان بر ریخته گری از پرینتر SLA استفاده کرده که این نمونه ها می توانند برای سنجش عملکرد و ظاهر نمونه های واقعی به کار برده شوند و حتی در مواردی به عنوان الگویی جامع برای سنجش خودروسازی باشند. 

این روش که اولین فرآیند افزایشی برای نمونه سازی سریع است در میان قدیمی ترین روش های پرینت سه بعدی هنوز هم بسیار متداول بوده و شرکتهای بسیاری از این فرایند برای ساخت نمونه های اولیه ارزان قیمت ؛ با کیفیت و سریع مشتریان خود استفاده میکنند.

و امروزه نیز اکثر پرینترهای شخصی موجود در بازار برای تولیدنمونه سازی سریع به روش تولید افزایشی از استریولیتو گرافی که بسیار آسان و ارزان قیمت است، استفاده میکنند.

مزایا پرینتر سه بعدی sla :

پرینت سه بعدی گرفته شده از پرینترهای سه بعدی SLA  دارای رزولوشن بالاتر هستند و برای چاپ قطعات ظریف مناسب‌تر هستند. این پرینترها در پرینت طلا و جواهر مورد استفاده قرار میگیرند .

سطح قطعات SLA بسیار نرم و با کیفیت است.

SLA برای نمونه سازی هایی که شکل ظاهری آنها در اولویت است یک تکنولوژی ایده آل است.

متریال های خاص هم مثل رزین های شفاف، انعطاف پذیر و قالبگیری موجود هستند.

خدمات پرینت سه بعدی
معایب پرینت سه بعدی sla :

معایب پرینت سه بعدی sla به شرح زیر می باشد:

وقتی قدرت و دوام مدل اهمیت چندانی ندارد (مدلهایی که از رزین ساخته شده اند، اگر برای مدتی طولانی در معرض نور خورشید قرار بگیرند، آسیب میبینند)

  •  
  • با قرار گرفتن قطعات در معرض نور خورشید خواص مکانیکی و ویژگی های ظاهری آنها به مرور زمان تضعیف می شود.
  •  
  • سازه ساپورت همیشه لازم است و برای محو کردن جای ساپورت ها نیاز به پرداخت و پست پروسس وجود دارد.
جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید