تماس با ما

989128161078+

آدرس

تهران، کوی نصر ، خیابان هفدهم

ایمیل ارسال فایل

file@parsian3d.com

آموزش cura – قسمت ششم (تنظیمات فوق پیشرفته چاپ مدل سه بعدی)

آموزش cura – قسمت ششم (تنظیمات فوق پیشرفته چاپ مدل سه بعدی)

فهرست مطالب

در قسمت های قبلی آموزش Cura به مبحث تنظیمات quality پرداختیم اما امروز در این مقاله قصد داریم به موارد مهم دیگری نیز اشاره ای کوتاه داشته باشیم.

فهرست مطالب

Shell و آموزش cura

shell در نرم افزار کیورا به معنی ضخامت دیواره می باشد. این ضخامت دیواره زیر مجموعه هایی دارد که می توانید پارامتر های قابل تغییر آنرا نیز عوض کنید.

Wall Thickness

این گزینه به معنای ضخامت دیواره می باشد به طوری که شما با قرار دادن عدد مورد نظرتان در مقابل این گزینه می توانید میزان این متغیر را نسبت به قطعه پرینتی خود تنظیم کنید.

top thickness

این گزینه به معنای ضخامت دیواره بالا می باشد. توصیه می شود این عدد را برای زیبایی پرینت خود روی 0.8 یا عدد متغیر 0.6 قرار دهید.

Bottom Thickness

این گزینه به معنای ضخامت دیواره پایین می باشد که شما می توانید برای استحکام و زیبایی قطعه پرینتی خود عدد را 0.6 و 0.8 تنطیم کنید.

در راستای آموزش Cura توصیه می شود بر روی گزینه های دیگر تغییراتی اعمال نکنید و از تنظیمات پیش فرض برای این گزینه ها استفاده کنید.

 

برای خدمات مدلسازی سه بعدی تهران اینجا کلیک کنید.

Infill و آموزش cura

Infill در آموزش cura به معنی چگالی می باشد که این بدان معنیست که شما می توانید تصمیم بگیرید قطعه پرینتی تان چند درصد تو پر باشد.

 

این گزینه رابطه مستقیمی با هزینه پرینت سه بعدی، استحکام پرینت و مدت زمان پرینت شما دارد پس می بایست با شناخت کامل به قطعه پرینتی خود و این که قرار است کجا استفاده شود، این گزینه را تکمیل کنید.

 

مشخص کردن درصد توپر بودن جسم 

 

یکی از مهم ترین کار هایی که باید در زمان پرینت سه بعدی انجام دهید این است که تعیین کنید جسم پرینتی شما چند درصد تو پر باشد، این کار رابطه مستقیمی با زمان پرینت و هزینه آن دارد به این صورت اگر شما بخواهید یک مکعب را پرینت کنید، اگر درصد توپر بودن آن را 100 در نظر بگیرید و زمان اتمام پرینت شما 5 ساعت باشد، برای کاهش زمان پرینت به 2 ساعت می توانید میزان درصد تو پر بودن جسم خود را 40 درصد در نظر بگیرید.

 

همچنین شما با انجام این کار هزینه مصرفی خود را نیز پایین آورده اید، زیرا در این حالت متریال مصرف شده است.

 

در نرم افزار کیورا قابلیت جالب تری نیز وجود دارد که آن، انتخاب استراتژی برای تو پر کردن جسم شما می باشد.

 

شما با این گزینه می توانید انتخاب کنید که جنس پرینتی شما از استراتژی لانه زنبوری تبعیت کند یا مثلا زیگ زاگ یا خطی و یا …، هر کدام از این گزینه ها کاربردی جداگانه دارند.

 

Infill Density 

 

این گزینه در آموزش cura، به معنی درصد توپر بودن قطعه پرینتی می باشد همانطور که قبلا گفتیم این موضوع رابطه مستقیمی با هزینه و ساعت پرینت شما دارد.

انتخاب ویژگی های فیلامنت مصرفی

در قسمت Print Settings می توانید تنظیمات اختصاصی متریال را تنظیم کنید. برای این گزینه سه زیر مجموعه روبروی شما قرار دارد.

 

اولین گزینه از زیر مجموعه Material، گزینه Printing Temperature می باشد که در پایین این نوشته به آموزش اختصاصی این گزینه میپردازیم 

 

Printing Temperature

 

این گزینه در زبان لغوی به معنای دمای چاپ می باشد که شما با انتخاب این گزینه مشخص می کنید که دمای پرینت شما چقدر باشد.

 

در نازل برای متریال PLA دمای پیشنهادی ما به شما 190-220 درجه سانتی گراد و برای متریال پرینتی ABS 220-240 درجه سانتی گراد می باشد.

 

Build Plate Temperature 

 

این گزینه نیز برای انتخاب دمای هیت بد می باشد که پیشنهاد ما برای متریال PLA و ABS دمای 60 درجه سانتی گراد است. 

لازم به ذکر است تیک گزینه پایین را برای کیفیت پرینت بهتر همیشه فعال نگه دارید.

speed

گزینه Speed در آموزش cura به معنای کنترل سرعت در زمان چاپ سه بعدی می باشد. با قرار دادن عدد مناسب روبروی این گزینه می توانید سرعت پرینت خود را متناسب با مدل پرینت تان انتخاب کنید.

 

با قرار دادن عدد مقابل گزینه Print speed می توانید سرعت پرینت خود را برای نرم افزار کیورا تعیین کنید.

 

اگر شما با نرم افزار های دیگری مثل SIMPLIFY3D کار می کنید، امکان دارد دیدن مقدار 60MM/S  کمی متفاوت تر از 3600MM/MIN  باشد.

 

هر دقیقه 60 ثانیه است، پس 60 ضربه در 60 عدد 3600 خواهد شد. تفاوت در واحد نشان دادن آنها است.

cooling

سرعت زیاد فن می تواند در شکل ظاهری پرینت شما تاثیر چشمگیری داشته باشد زیرا اگر قطعه به خوبی خنک نشود، مشکلات ظاهری زیادی یا در بعضی موارد منجر به خراب شدن قطعه خواهد شد.
برای کار با فیلامنت PLA سرعت فن رو روی 100% و برای فیلامنت abs سرعت آن را روی 0% تنظیم نمایید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ادامه مطلب
ساخت مجسمه و تندیس با پرینت سه بعدی؛ راهی جدید برای حفظ میراث فرهنگی

ساخت مجسمه و تندیس با پرینت سه بعدی؛ راهی جدید برای حفظ میراث فرهنگی

جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید