تماس با ما

989128161078+

آدرس

تهران، کوی نصر ، خیابان هفدهم

ایمیل ارسال فایل

file@parsian3d.com

پرینت سه بعدی کلاه توسط تیم معماران زاحا حدید

پرینت سه بعدی کلاه توسط تیم معماران زاحا حدید

فهرست مطالب

وقتی صحبت از “طراحی” می شود ممکن است یاد طراحی دستی، نقاشی یا حتی طراحی سه بعدی بیفتیم. این موضوع شاید بخاطر معنی لغوی کلمه باشد اما طراحی در تمامی جنبه های زندگی روزانه ما نقش بسزایی دارد.

 

اینکه شما چه حرفه ای را دنبال می کنید اهمیتی ندارد. این که یک نقاش هستید، وکیل یا یک آهنگر یا حتی یک آشپز.

 

هر تخصصی که داشته باشید، “طراحی” ماهیت کار شما را تعیین می کند بخصوص که  اگر درگیر برند سازی هم باشید.

فهرست مطالب

کلاه H Line کلاهی تولید شده با پرینت سه بعدی

 

کلاه اچ-لاین (H-line) ، کلاهی تولید شده در گروه معماری زاحا حدید منعکس‌ کننده‌ ی ساختمان‌ این هنرمند در نیویورک است. این ساختمان تنها ساختمان موجود در نیویورک است که توسط زاها حدید در سال 2016 بنا شد . این هنرمند در سال 2016 از دار دنیا رفت.

 

جدیدترین کار شرکت معماران زاحا حدید یک کلاه است که از ساختمان طراحی‌ شده توسط این شرکت در شماره 520 غربی خیابان بیست و هشتم در شهر نیویورک الهام گرفته است.

 

این کلاه جالب که توسط رئیس و همکار این شرکت، پاتریک شوماخر طراحی شده است با بهره گیری از خدمات پرینت سه‌ بعدی برای سازمان خیریه‌ ی Friends of the High Line ساخته شده است.

ZHA خالق کلاهی ساخته شده با پرینتر سه بعدی

 

شرکت معماران زاحا حدید (ZHA) اخیرا موفق به ساخت یک کلاه  با پرینتر سه بعدی شده است که آن را برای یک رویداد خیریه اماده کرده است. هدف این رویداد این بود که تا 98% از بودجه سالانه برای نگهداری از این پارک را تامین نماید.

 

همه ملزم بودند در این مراسم کلاه ورزشی بپوشند، اما ZHA به طور خاصی متمایز بود.

 

ZHA خالق کلاهی ساخته شده با پرینتر سه بعدی
ZHA خالق کلاهی ساخته شده با پرینتر سه بعدی

 

ایده طراحی کلاه اچ لاین از کجا آمده است؟

 

مدیر ZHA، پاتریک شوماخر، کلاه اچ-لاین را با الهام گرفتن از ساختمان‌ های تازه تکمیل‌ شده‌ ی نیورک طراحی کرد

 

این کلاه آبی و سفید ساخته شده با پرینت سه بعدی از جنس نایلون است و از شکل‌ هایی با شیب تند بهره برده است. همچنین در سراسر این کلاه شکاف‌ های موربی وجود دارد که تداعی کننده ی چارچوب‌ های فلزی پنجره‌ های ساختمان است.

 

ZHA سازنده کلاهی با پرینتر سه بعدی
ZHA سازنده کلاهی با پرینتر سه بعدی

 

ZHA در یک بیانیه چنین می‌گوید:

 

:”چین‌ های سیال نمای ساختمان شماره 520 غربی خیابان بیست و هشتم به طور موجی‌ شکل از ساختمان بالا می‌رود، که سطوح تقسیم آن را نشان می‌دهد و هر یک از مکان‌ ها را در درون خود محدود می‌سازد.کلاه اچ-لاین منعکس‌ کننده‌ ی این چین‌ ها است که با شکل‌ های باز و بسته به دور پوشنده‌ ی آن بافته شده است.”

کلاه H Line کلاهی برای شرایط خاص و جدا از مد روزانه

 

چه کلاه ساخته‌ شده توسط ZHA را دوست داشته باشید و چه از آن متنفر باشید، این کلاه به این زودی‌ ها به یک روند مُد در نیویورک تبدیل نخواهد شد زیرا این شرکت آن را فقط برای جمع‌ آوری پول خیریه طراحی نموده است. همچنین این شرکت از یک شرکت معماری به یک شرکت مُد تبدیل نخواهد شد.

 

با این حال، تعداد کمی از کلاه‌ های سفارشی ساخته‌شده برای این رویداد به حراج گذاشته خواهند شد تا برای دوستداران های لاین پول جمع‌ شود، اما مشخص نیست که آیا کلاه نایلونی با پرینت سه بعدی یکی از این کلاه‌ ها خواهد بود یا خیر.

 

نقش پرینت سه بعدی در دنیای مد

 

جای تعجبی ندارد که در آینده ای نزدیک پرینت سه بعدی به عرصه مد پا بگذارد و شاهد تولیدات البسه با تکنولوژی چاپ سه بعدی باشیم. دنیای مدرن امروز به سرعت و ظرافت بیش از پیش وابسته است و تکنولوژی های روز در این مسیر قدم می گذارند.

 

پرینت سه بعدی کلاه توسط تیم معماران زاحا حدید حرکتی جدید در این عرصه بوده است و شاهد در آینده ای نزدیک بیشتر شاهد نمونه کارهای پرینت  سه بعدی در این موضوع باشیم.

 

به عنوان کلام آخر اگر روزی وارد یک مزون لباس با البسته چاپ شده با پرینتر سه بعدی شدید زیاد تعجب نکنید!

 

نویسنده : هومن لادن

 

پیشنهاد می کنیم مطلب زیر را نیز مطالعه کنید

 

پرینت سه بعدی کفش با پرینتر سه بعدی

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ادامه مطلب
ساخت مجسمه و تندیس با پرینت سه بعدی؛ راهی جدید برای حفظ میراث فرهنگی

ساخت مجسمه و تندیس با پرینت سه بعدی؛ راهی جدید برای حفظ میراث فرهنگی

جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید