تماس با ما

989128161078+

آدرس

تهران، کوی نصر ، خیابان هفدهم

ایمیل ارسال فایل

file@parsian3d.com

ساخت سریع اشیا با پرینتر سه بعدی پروژکتوری

ساخت سریع اشیا با پرینتر سه بعدی پروژکتوری

فهرست مطالب


ساخت سریع اشیا با پرینتر پروژکتوری


این سیستم جدید متعلق به شرکت Berkeley UC است که «تیلور» نام گرفته است. ساخت شی ء از طریق تابیدن نور پروژکتور یکجا ساخته می‌شود.

عملکرد این پرینتر سه بعدی پروژکتوری چگونه است ؟

 

شی ء مورد نظر بعد از طراحی به‌صورت ویدئویی از طریق پروژکتور، نور به شیشه رزین دار (که به نور حساس است) تابیده می‌شود.

 


سازندگان این پرینتر سه بعدی که آن را تکرار‌ کننده نیز می‌نامند، معتقدند کار آن از نظر مکانیکی بسیار ساده است. هیدن تیلور مسئول این این پروژه درباره این پرینتر سه بعدی می‌گوید:


در حقیقت این دستگاه یک پروژکتور ویدئویی است که به لپ تاپ متصل می‌شود و می‌توان طراحی‌ها و تصاویر اشیا را پخش کرد. وقتی موتور پرینتر سه بعدی روشن می‌شود استوانه زرین پرینتر سه بعدی شروع به چرخش می‌کند و نور پروژکتور بر آن می‌تابد و استوانه شروع به چرخیدن می‌کند تا شی ء با سرعت بالا ساخته شود.


تیلور می‌افزاید:


البته استفاده از نور در چاپ اتفاق جدیدی نیست، چرا که دستگاه‌های زیادی هستند که از لیزر یا دیگر اشکال نور برای چاپ اشیاء استفاده می‌کنند .

 

مواد سخت به شکل‌های دلخواه درآید ولی ساخت لایه  لایه صورت می‌گیرد ولی دستگاه تیلور شی ء را با تابیدن نور به‌صورت کم و زیاد آن را یکباره می‌سازد.
از مزایای این دستگاه سرعت بالای آن در ساخت اشیا است. اشیا براحتی ساخته و حتی تمام ظرافت‌های آن نیز در آن لحاظ می‌شود. مهمتر اینکه رزین قابل استفاده مجدد است.

 

نور پروژکتور یکجا ساخته می‌شود. شی ء مورد نظر بعد از طراحی به‌صورت ویدئویی از طریق پروژکتور، نور به شیشه رزین دار (که به نور حساس است) تابیده می‌شود.


سازندگان این پرینتر سه بعدی که آن را تکرار‌کننده نیز می‌نامند، معتقد هستند کار آن از نظر مکانیکی بسیار ساده است. هیدن تیلور رهبر این پروژه درباره این پرینتر سه بعدی می‌گوید: در حقیقت این دستگاه یک پروژکتور ویدئویی است که به لپ تاپ متصل می‌شود و می‌توان طراحی‌ها و تصاویر اشیا را پخش کرد.

 

وقتی موتور پرینتر سه بعدی روشن می‌شود استوانه زرین پرینتر سه بعدی شروع به چرخش می‌کند و نور پروژکتور بر آن می‌تابد و استوانه شروع به چرخیدن می‌کند تا شی ء با سرعت بالا ساخته شود.


تیلور می‌افزاید: البته استفاده از نور در چاپ اتفاق جدیدی نیست، چرا که دستگاه‌های زیادی هستند که از لیزر یا دیگر اشکال نور برای چاپ اشیاء استفاده می‌کنند تا مواد سخت به شکل‌های دلخواه درآید ولی ساخت لایه  لایه صورت می‌گیرد ولی دستگاه تیلور شی ء را با تابیدن نور به‌صورت کم و زیاد آن را یکباره می‌سازد.

 

از مزایای این دستگاه سرعت بالای آن در ساخت اشیا است. اشیا براحتی ساخته و حتی تمام ظرافت‌های آن نیز در آن لحاظ می‌شود. مهمتر اینکه رزین قابل استفاده مجدد است.

 

مرکز سه بعدی پارسیان به عنوان یکی از مراکز با سابقه در حوزه خدمات چاپ سه بعدی تهران و دیگر شهرها و همچنین نمونه سازی محصولات، هر ساله با سفارشات متعددی در صنایع مختلف از طرف مشتریان گرامی رو به رو می شود که همگی آنها گواه از این موضوع دارند که آهسته آهسته این تکنولوژی تولیدی مدرن از جایگاه بهتری در صنعت کشورمان و دیگر کشورها بهره مند خواهد شد.

 

نویسنده : هومن لادن

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ادامه مطلب
ساخت مجسمه و تندیس با پرینت سه بعدی؛ راهی جدید برای حفظ میراث فرهنگی

ساخت مجسمه و تندیس با پرینت سه بعدی؛ راهی جدید برای حفظ میراث فرهنگی

جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید