تماس با ما

989128161078+

آدرس

تهران، کوی نصر ، خیابان هفدهم

ایمیل ارسال فایل

file@parsian3d.com

پرینت سه بعدی 50 مدل جذاب (قسمت اول – مدل 1 تا 10)

پرینت سه بعدی 50 مدل جذاب (قسمت اول  – مدل 1 تا 10)

فهرست مطالب

امروزه به کمک پرینتر سه بعدی می توانیم بسیاری از قطعات کاربردی را خودمان چاپ و تولید کنیم. در این مقاله به بررسی 50 مدل کابردی جهت چاپ سه بعدی می پردازیم. با ما همراه باشید تا این مدل ها را معرفی کنیم.

فهرست مطالب

پرینت سه بعدی 50 مدل جالب و کاربردی (قسمت اول – مدل 1 تا 10)

 
 

مدل 1 – نگه دارنده تلفن همراه

 

این پایه تلفن نه تنها امکان زاویه دید چندگانه را فراهم می کند بلکه مکانیزم گرفتن و رهاسازی سریع را نیز فراهم می کند ، تلفن همراه خود را محکم در جای خود قفل می کند و هنگام برداشتن آن را آزاد می کند. طراحی آن به گونه ای است که به خوبی با تلفن های هوشمند بزرگ کار می کند و به جز یک فنر که در هنگام قرار گرفتن پایه بایستی نصب شود ، سایر قطعات قابل چاپ است.

 

نگه دارنده تلفن همراه
نگه دارنده تلفن همراه

 

طراح :  Arron Mollet

سایت دانلود مدل:  Thingiverse

 

مدل 2 – جا چسبی

 

این جا چسبی جالب در چهار قطعه ساخته شده است که شامل  محور نگه دارنده نوار ، بدنه ، پایه و  یک تیغه دنده دار برای برش نوار است . یک وسیله کاربردی که می توانید در هر جایی که نیاز دارید از آن استفاده کنید.

 

جا چسبی
جا چسبی

 

طراح :  Kangoo-Roo

سایت دانلود مدل؟ Cults

 

مدل 3 – صافی سینک ظرفشویی

 

اگر سینک آشپزخانه شما به تازگی با تکه های مواد غذایی و سایر مواد غذایی آشپزخانه دچار گرفتگی شده باشد ، این صافی کوچک به کارتان خواهد آمد. بهتر است برای مقاومت در برابر آب گرم این قطعه را با جنس ABS یا PETG چاپ کنید. برای پرینت آن به تعریف ساختار ساپورت احتیاجی نیست. فقط آن را چاپ کنید ، آن را از کف صفحه پرینت جدا کنید و شروع به استفاده از آن کنید.

 

صافی سینک ظرفشویی
صافی سینک ظرفشویی

 

طراح: Eduardo Foltran

سایت دانلود مدل: Thingiverse

 

مدل 4 – تسلا سایبر تراک

 

یکی از جدید ترین محصولات شرکت تسلا که گزینه جذابی برای پرینت سه بعدی است. . قطعات را با رنگ خاکستری PLA ، چرخ ها را با فیلامنت TPU سیاه چاپ کنید و یک تسلای کوچک روی میز خود داشته باشید.

 

تسلا سایبر تراک
تسلا سایبر تراک

 

طراح: Wolfgang Vogel

سایت دانلود مدلThingiverse

 

مدل 5 – منجنیق داوینچی

 

این مدل که در قالب یک کارت طراحی شده است مدل سه بعدی یک منجنیق است که می تواند چاپ سه بعدی شود. به جز یک قطعه کوچک از سیم ، به هیچ قطعه اضافی احتیاج ندارید و سایر قطعات قابل چاپ 3 بعدی است. پرینت کنید ، قطعات را از کارت جدا کنید ، مونتاژ کنید و تمام.

منجنیق داوینچی
منجنیق داوینچی

 

طراح: Brian Brocken

سایت دانلود مدلThingiverse

 

مدل 6 – در باز کن

 

این درباز کن علاوه بر کار اصلی خود می تواند به شما کمک کند تا از تماس با دستگیره ها ، دکمه های آسانسور ، سوئیچ های روشنایی و سایر مواردی که نمی خواهید در هنگام بحران ویروس کرونا با آنها ارتباط برقرار کنید ، جلوگیری کنید.

کاربرد دیگر این درب بازکن می تواند در نقش قلاب برای حمل کیسه های خرید باشد.

با این حال لطفا زدن ماسک را فراموش نکنید.

 

در باز کن
در باز کن

 

طراح:  Ghost Design

سایت دانلود مدل: Cults

 

مدل 7 – سوت

 

چگونه ممکن است یک شی کوچک و سبک صدای بلندی داشته باشد؟ مدل های سوت زیادی براری پرینت سه بعدی وجود دارد ، اما این سوت صدای بلندتری دارد.  توصیه می کنیم که گوش خود را بگیرید و افراد و حیوانات خانگی را هنگام آزمایش از اتاق خارج کنید.

 

این قطعه با فیلامنت PLA به سادگی پرینت می شود . استفاده از فیلامنت PETG ممکن است کار را به صورت رشته ای درآورد.

سوت
سوت

طراح: Whistleblower

سایت دانلود مدل: Thingiverse

 

مدل 8 – دوربین عکاسی

 

مطمئناً ، گوشی هوشمند شما دارای یک دوربین عالی است اما بد نیست برای تنوع از یک دوربین با یک ساختار نامتعارف استفاده کنید. این دوربین مداربسته نیازی به لنز ندارد ، اما باعث می شود نور از طریق دیافراگم ریز ، به اصطلاح سوراخ ، که بعد از آن یک فیلم آنالوگ را در معرض دید قرار می دهد ، باشد. چندین مدل مشابه این دوربین با قابل چاپ سه بعدی وجود دارند ، اما ما این مدل را پیشنهاد می کنیم ، زیرا به راحتی پرینت می شود و ساخت مواد کوتاه است.

یک فیلم 35 میلی متری روی آن قرار دهید ، به دنبال یک انگیزه باشید. به دنیایی فراتر از اینستاگرام خوش آمدید.

 

دوربین عکاسی
دوربین عکاسی

طراح: Simiboy

سایت دانلود مدل؟ Cults 3D

 

مدل 9 – قرقره نگه داری ابزار

 

اگر زیاد پرینت 3 بعدی میگیرید ، حتما قرقره های خالی فیلامنت زیادی خواهید داشت که به ظاهر به درد نخور و پسماند هستند اما از این قطعه پلاستیکی به ظاهر بی ارزش می توان استفاده کرد. کاربری به نام Matterhackers با این قرقره یک باکس نگه دارنده ابزار ساخته است که می تواند نازل ، یاتاقان ، پیچ و مهره ، کارت SD ، فلش USB و این قبیل وسایل کوچک را نگه دارد.

 

قرقره نگه داری ابزار
قرقره نگه داری ابزار

 

طراح: Matterhackers

سایت دانلود مدل: MyMiniFactory

 

مدل 10 – نگه دارنده کارت حافظه SD

 

اگرفیلم avengers endgame را دیده باشید این مدل سه بعدی به آن فیلم مربوط می شود. مرد آهنین در پایان می میرد. خود را قربانی می کند تا تانوس را از هستی دور کند. این اطلاعات تنها خلاصه ای کوتاه از جریان این فیلم بود و به پرینت مدل مربوط نمی شود.

 

پرینت سه بعدی نگه دارنده کارت های حافظه SD ، یک چاپ سه بعدی متشکل از هفت قسمت ، از فیلامنت های قرمز و طلایی است که به جذابیت آن می افزاید.

 

نگه دارنده کارت حافظه SD
نگه دارنده کارت حافظه SD

 

طراح: ExtraChegg

سایت دانلود مدل: Thingiverse

 

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ادامه مطلب
ساخت مجسمه و تندیس با پرینت سه بعدی؛ راهی جدید برای حفظ میراث فرهنگی

ساخت مجسمه و تندیس با پرینت سه بعدی؛ راهی جدید برای حفظ میراث فرهنگی

جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید