تماس با ما

989128161078+

آدرس

تهران، کوی نصر ، خیابان هفدهم

ایمیل ارسال فایل

file@parsian3d.com

پرینت سه بعدی الماس صنعتی توسط شرکت Sandvik

پرینت سه بعدی الماس صنعتی توسط شرکت Sandvik

فهرست مطالب

پرینت سه بعدی الماس صنعتی توسط شرکت Sandvik

 

شرکت مشهور Sandvik که در زمینه تولیدات ابزارآللات ماشین کاری فعالیت می کند در جدیدی ترین تولید خود از یک الماس صنعتی که با بهره گیری از تکنولوژی پرینت سه بعدی تولید شده است رونمایی کرد.

 

این شرکت از ابداع خود در نمایشگاه پرینت سه بعدی RAPID+TCT که در شهر دیتروید برگزار شد پرده برداری کرد. مهندسان این کمپانی سوئدی ادعا دارند اولین‌بار است که پرینت سه بعدی کامپوزیت الماس صنعتی به انجام رسیده است.

 

 

پرینت الماس صنعتی توسط شرکت Sandvik
پرینت الماس صنعتی توسط شرکت Sandvik

 

مزیت این الماس صنعتی در چیست ؟

 

کامپوزیت الماس ۵۸ برابر از هر چیز دیگری که در طبیعت یافت می‌شود سخت‌تر است و برای عملیات دریل و ماشین کاری بسیار پرکاربرد است.

 

هرچند که تولید کامپوزیت الماس صنعتی با روش‌های دیگری غیر از خدمات پرینت سه بعدی هم انجام می‌شده است، ولی پرینت سه بعدی کامپوزیت الماس این امکان را می‌دهد تا بتوان این ماده را با هر شکل و هندسه‌ای تولید کرد.

 

استفاده از یک ماده در پرینتر سه بعدی می‌تواند ظرفیت بسیار بالایی برای ساخت قطعات پیچیده با آن ماده ایجاد کندو این ویژگی همگن بودن تاثیر مستقیمی در کیفیت کار داشته باشد.

 

اندرز اولسون (Anders Ohlson) یکی از مدیران کمپانی Sandvik توضیح می‌دهد که: “هنوز هم ما در حال بررسی ظرفیت‌ها و کاربردهایی هستیم که پرینت سه بعدی کامپوزیت الماس صنعتی می‌تواند ایجاد کند”.

 

اولسون توضیح می‌دهد که: “پرینت سه بعدی کامپوزیت الماس این امکان را می‌دهد تا ماده‌ای را که ۳ برابر از فولاد سفت‌تر است، انتقال گرمایی بیشتری از مس و نزدیک به اینوار(آلیاژی از آهن و نیکل که قابلیت انتقال گرمایی بسیار بالایی دارد) دارد و چگالی آن نزدیک به آلومینیم است را به هر شکل و هندسه‌ای ساخت”.

 

پرینت سه بعدی کامپوزیت الماس
پرینت سه بعدی کامپوزیت الماس

پرینت سه بعدی کامپوزیت الماس صنعتی؛ انقلابی در صنعت ماشین‌کاری

 

کامپوزیتی که Sandvik استفاده می‌کند دارای درصد بالایی از الماس خالص است و خواص فیزیکی آن از الماس خالص هم بهتر است.

 

مهندسان Sandvik برای پرینت سه بعدی کامپوزیت الماس صنعتی ابتدا ترکیبی نیمه‌مایع را که از یک پلیمر و پودر الماس تشکیل شده بود پرینت کردند. در این پروسه از زیرتکنولوژی SLA برای پرینت کامپوزیت الماس استفاده شد. پس از آن یک پروسه‌ی پرداخت نهایی بر روی کامپوزیت الماس پرینت سه بعدی شده انجام می‌شود تا قطعه به چگالی مطلوب برسد.

 

سوزان نورگرن(Susanne Norgren) استاد مواد دانشگاه Uppsala می‌گوید: “پرینت سه بعدی کامپوزیت الماس به معنای حقیقی یک ابداع مهم است. امکان اینکه بتوان کامپوزیت الماس را به هر شکلی در آورد پیش از این سابقه نداشته است”.

 

نویسنده : هومن لادن

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ادامه مطلب
ساخت مجسمه و تندیس با پرینت سه بعدی؛ راهی جدید برای حفظ میراث فرهنگی

ساخت مجسمه و تندیس با پرینت سه بعدی؛ راهی جدید برای حفظ میراث فرهنگی

جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید