تماس با ما

989128161078+

آدرس

تهران، کوی نصر ، خیابان هفدهم

ایمیل ارسال فایل

file@parsian3d.com

ساخت قاب موبایل ضد باکتری با پرینتر سه بعدی

ساخت قاب موبایل ضد باکتری با پرینتر سه بعدی

فهرست مطالب

ساخت قاب موبایل ضد باکتری با پرینتر سه بعدی جدید ترین دستاورد دانشمندان در این حوزه است .

 

در دنیای امروز ، پرکاربردترین وسیله ی شخصی هر فردی گوشی همراه او است. وجود شبکه های اجتماعی ، قابلیت پخش موزیک ، مکالمات تصویری و … سبب شده است که گوشی موبایل بیشترین کاربرد را در زندگی روزانه هر کسی داشته باشد.

 

استفاده مداوم باعث شده است که سطح قاب گوشی مملو از باکتری ها و آلودگی شود.

 

 

تولید قاب موبایل ضد باکتری با پرینتر سه بعدی
تولید قاب موبایل ضد باکتری با پرینتر سه بعدی

 

ساخت قاب موبایل ضد باکتری با پرینتر سه بعدی

 

محققان موفق به کشف یک ماده آنتی باکتریال جدید شده اند که می توان با کمک آن قاب های موبایل را ساخت و از گسترش ابرباکتری های مرگبار جلوگیری کرد.

 

محققان انگلیسی قطعاتی با پرینتر سه بعدی ساخته اند که باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک را از بین می برد. می توان این ماده را در بخش هایی از بیمارستان، دسته های در، اسباب بازی کودکان، دندان مصنوعی و محصولاتی که مصرف روزانه دارند، استفاده کرد.

 

طبق ادعای محققان ماده مذکور از شیوع بیماری های خطرناک در بخش های بیمارستانی و خانه های سالمندان جلوگیری می کند و احتمالا جان بسیاری از بیماران را نجات می دهد.

 

کندیس ماجسکی یک مهندس مکانیک در دانشگاه شفیلد می گوید:  مدیریت گسترش باکتری های خطرناک، عفونت و افزایش مقاومت نسبت به آنتی بیوتیک ها یک نگرانی جهانی است.

 

تفاوت این ماده با مواد دیگر افزودنی چیست؟

 

بیشتر محصولاتی که اکنون با خدمات پرینتر سه بعدی ساخته می شوند، خصوصیات افزوده ای ندارند.  اما ایجاد مصونیت آنتی باکتریایی در محصولات و دستگاه های مختلف نکته بسیار مهمی در زمینه مبارزه با شیوع عفونت های باکتریایی خطرناک است.

 

در این پژوهش شیوه مقابله با ابرباکتری ها در حقیقت ترکیب کردن پرینت سه بعدی با ماده ای آنتی باکتریال و حاوی نقره  است.  محققان یک ماده افزودنی ضد میکروبی تجاری (Biocote B۶۵۰۰۳)  را با یک پودر مخصوص لیزر (پلی آمید ۱۲ ، EOS PA۲۲۰۰) ترکیب کردند تا یک ماده آنتی میکروبی مناسب بسازند که کاربردهای وسیعی دارد.

 

نتایج آزمایش ها نشان داد این ماده شیمیایی را می توان به طور موفقیت آمیز در مواد به کاربرد که در پرینترهای سه بعدی استفاده می شوند. تحت شرایط خاص می توان با کمک این ماده قطعاتی ساخت که در برابر باکتری های خطرناک مقاوم هستند.

 

همچنین این ماده روی سلول های انسانی کشت شده در آزمایشگاه نیز  به کار رفت تا مشخص شود هیچ گونه تاثیرات سمی ندارد.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ادامه مطلب
ساخت مجسمه و تندیس با پرینت سه بعدی؛ راهی جدید برای حفظ میراث فرهنگی

ساخت مجسمه و تندیس با پرینت سه بعدی؛ راهی جدید برای حفظ میراث فرهنگی

جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید