تماس با ما

989128161078+

آدرس

تهران، کوی نصر ، خیابان هفدهم

ایمیل ارسال فایل

file@parsian3d.com

نقش پرینت سه بعدی در نمونه سازی سریع

نقش پرینت سه بعدی در نمونه سازی سریع

فهرست مطالب

نقش پرینت سه بعدی در نمونه سازی سریع

 

به تصور بسیاری از مردم ، فناوری پرینتر سه بعدی یک تکنولوژی پیش پا افتاده است و نهایتا می‌تواند مدل سازی نمونه را انجام دهد و نمی تواند در تولید محصول نهایی و مصرفی نقشی داشته باشد.

 

به همین دلیل هرگز به استفاده از این تکنولوژی برای تولید قطعات به صورت انبوه فکر نمی‌کند و شاید در بعضی اوقات حق با آنهاست.

 

شرایطی وجود دارد که رایج ترین، به صرفه ترین و موثرترین شیوه پرینتر سه بعدی یعنی تکنولوژی FDM در واقع بهترین انتخاب برای صنعت ساخت و تولید است.

 

برای آشنایی بیشتر با تکنولوژی پرینت 3 بعدی FDM لینک زیر را کلیک کنید.

 

فهرست مطالب

پرینتر سه بعدی FDM و کاربردهای آن

 

از میان بسیاری ازشیوه های رایج فناوری تولید قطعات پلاستیکی ، تکنولوژی تولید افزایشی فواید و مضرات خاص خود را ارائه می دهد .

 

شیوه پرینت سه بعدی شیوه ای برای تولید سفارشی است و برای تولیدات در میزان کم روش مناسبی است.

 

این روش این اجازه را به شما می دهد تا قطعات اولیه طراحی شده مختلف را به همان پیچیدگی که می خواهید بدون پرداخت هزینه گراف تولید کنید. چاپ سه بعدی اجازه اعمال تغییرات پیش از آغاز مرحله تولید انبوه را به شما می دهد.

 

البته تولید به این روشد هیچ گونه صرفه اقتصادی در تعداد بالای تولید ندارد و اساساً قیمت هر واحد آن در تولید انبوه ارزانتر از تولید یک واحد نیست.

 

در بسیاری از زمان ها برای تولید یک محصول که پیش از این نمونه‌ای برای آن ارائه نشده است ؛ لازم است یک طرح اولیه به مرحله ثبت برسد. تولید به شیوه پرینت سه بعدی نقش اساسی را در این مرحله ایفا می کند زیرا برای ارائه مدل جدید تنها یک نمونه تولید می‌شود و در صورت موفقیت تولید انبوه آن به روش های دیگر صنعتی شروع شود به این شیوه اصطلاحا نمونه سازی سریع با Rapid Prototyping گفته می شود. 

 

نقش پرینتر سه بعدی در نمونه سازی سریع
نقش پرینتر سه بعدی در نمونه سازی سریع

مقایسه تولید به شیوه پرینت سه بعدی با قالب ریزی تزریقی

 

چنانچه بخواهید محصولی از جنس پلاستیک را به مرحله تولید انبوه برسانید نیاز به قالب ریزی تزریقی دارید لازمه آن تکرار و استانداردسازی است. در این روش محصول تولید شده تمامی استاندارد های تولید را پیش تر پشت سر گذاشته است و آماده تولید در تیراژ بالا است.

 

مدل سازی سریع با پرینتر سه بعدی قابلیت انعطاف پذیر زیادی را به شما می دهد تا چرخه آزمون و خطا را با هزینه کمتری طی کنید. به بیان دیگر به شما این فرصت را می دهد که طرح اول خود را برای مراتب بعدی با هزینه پایین تری اصلاح کنید.

 

مهم نیست که طرح اولیه چگونه است یقینا محصولی که می خواهیم آن را به تولید انبوه برسانیم نیاز به بررسی چند باره دارد تا نواقص آن به طور کامل بررسی و رفع شود و محصول نهایی به دست مصرف کننده برسد.

 

نقش چاپگر سه بعدی در نمونه سازی سریع
نقش چاپگر سه بعدی در نمونه سازی سریع

 

 کاهش دوباره کاری ها با نمونه سازی سریع

 

 

در حالت معمول هرچه دیرتر عیبی در محصول پیدا شود برای رفع آن باید هزینه بیشتری پرداخت شود.

 

پیدا کردن مشکلات محصول و رفع آن در قدم اول طراحی برای جلوگیری از دوباره کاری و اتلاف هزینه بسیار مهم است. مدل سازی سریع با پرینتر سه بعدی به طراحان صنعتی و مهندسان این امکان را می دهد تا در زمان کوتاه تری مشکلات محصول خود را پیدا کنند و تجدید نظر بیشتری برای رسیدن به محصول نهایی داشته باشند در واقع با این روش زمان کمتری برای شناسایی مشکلات محصول صرف خواهد شد.

 

نمونه سازی سریع
نمونه سازی سریع

پرینت سه بعدی روشی برای به اشتراک گذاشتن ایده ها

 

 نمونه های فیزیکی به  مشتری ها و فروشنده ها دید بهتری را منتقل می کند و نسبت به نمونه های دیجیتالی نرم‌افزاری درک بهتری را ارائه می دهد.

 

مدل سازی سریع بازخورد شفاف لازم را برای تولید یک محصول خوب فراهم می کند و به طراحان اجازه می دهد ایده های خود را بهتر بازگو کنند و نظرات خود را سریعتر به یک خروجی تبدیل کند

 

 

 آزمون محصول پیش از تولید انبوه 

 

قبل از سرمایه گذاری برای تولید انبوه لازم است به این نکته توجه شود که محصول دقیقاً چه شکلی است و چه کاربردی دارد . در صورتی که این موضوع به صورت جدی بررسی شود احتمال شکست در بازار عرضه بالا می رود.

 

با اضافه شدن مواد مصرفی متنوع به پرینترهای سه بعدی این امکان فراهم شده است که حتی محصول اولیه به همان جنس نهایی خود ساخته شود. علاوه بر این اگر تولید نهایی محصول شما احتیاج به قالب الگویی داشته باشد این کار در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود.

 

نتیجه گیری

 

در پایان باید به این نکته اشاره کرد که با سرکار آمدن چاپگرهای سه بعدی یک فرصت دیگر پیش از تولید محصول ابنوه برای تولید کنندگان فراهم شده است که به آنها این فرصت را می دهد قبل از هزینه گزاف تولید ، نمونه محصول خود را در زمان کوتاه و صرف هزینه کمتر معرفی کنند.

 

نویسنده : هومن لادن

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ادامه مطلب
ساخت مجسمه و تندیس با پرینت سه بعدی؛ راهی جدید برای حفظ میراث فرهنگی

ساخت مجسمه و تندیس با پرینت سه بعدی؛ راهی جدید برای حفظ میراث فرهنگی

جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید