BONDTECH EXTRUDER

این اکسترودرها که توسط شرکت Bondtech تولید شده و اکنون سرآمد اکسترودرها محسوب می شوند. این اکسترودر یک سیستم دنده ای دارد که از دو چرخ دنده استفاده می کند تا فیلامنت را از دو طرف درگیر کند. بنابراین نتیجه این می شود که می تواند فیلامنت را به خوبی نگه دارد، حتی در صورتی که فیلامنت شکاف بردارد یا موتور نیروی کافی برای رساندن فیلامنت به Pinch Point را از دست بدهد.

یکی از خوش نام ترین اکسترودرها  پرینتر سه بعدی می باشد که به جای بلبرینگ هرزگرد، دو عدد feeder دارد و فیلامنت را بهتر و با کنترل بیشتری هدایت می کند.

خدمات پرینت سه بعدی

FLEXION

این اکسترودرها و Hot End توسط افرادی تهیه شده که در کار تولید فیلامنت محبوب NinjaFlex هستند و طوری مهندسی شده اند که با فیلامنت های انعطاف پذیر بدون هیچ مشکلی کار می کنند و بسیار جمع و جور و سبک وزن می باشند و دارای یک قلم موی تمیز کننده چرخ دنده نیز هستند. در حال حاضر برای تعویض اکسترودرهای Mk8 و MK10 که در دستگاه های ارزان قیمتی مانند Prusa-Style 3D به کار رفته مناسب است. پکیج به صورت کامل و همراه با Hot End عرضه می شود. می توان گفت این نسخه ارتقا یافته اکسترودر MK-10 می باشد. در نگاه اول فرچه ای گرد روی فیدر این اکسترود می بینیم که وظیفه آن تمیز نگه داشتن پولی فیدر می باشد. سیستم خنک کننده هات اند بسیار عالی بوده و پره های ریز آن باعث سریع خنک شدن میشود و بر روی بلوک هیتر هم از سیلیکون جهت ثابت نگه داشتن دما استفاده می شود

خدمات پرینت سه بعدی

E3D TITAN AERO

 بی دلیل نیست که مردم به محصولات E3D توجه ویژه ای دارند. به راحتی می توان گفت کیفیت عرضه شده توسط این شرکت خوب است. نقطه اتکا مهمشان، مهندسی آنان می باشد یعنی ساخت اکسترودر سبک وزن، مطمئن و قدرتمند بدون اینکه حجم اضافی در Print Head وجود داشته باشد و به راحتی با دستورالعمل قابل نصب و تنظیم است. این قطعه بخشی از اکوسیستم مدولار E3D است و با تعداد زیادی از محصولات شرکت های دیگر نیز سازگاری دارد. میبینیم که دلایل زیادی برای محبوبیت آن وجود دارد. این نام واقعا برازنده این اکسترودر پرینتر سه بعدی می باشد نه تنها می توان آن را به انواع Direct Drive استفاده کرد، بلکه کارایی Bowden را نیز دارد داخل کیت این اکسترودر تمام چیزهایی که نیاز است وجود دارد!

حتی براکتهایی برای تغییر سایز ورودی فیلامنت از 1.75به3 نیز تعبیه شده است.

همان طور که در عکس مشاهده میکنید این اکسترودر رفیق صمیمی E3D می باشد . بزرگترین مزیت این اکسترودر قطعات پلاستیکی از جنس POM بوده که وزن پایین ولی استحکام نزدیک به فلز را دارد که تاثیر مستقیمی در پرینت سه بعدی شما خواهد داشت.

خدمات پرینت سه بعدی

PROMETHEUS V2 HOT END

این اکسترودرها ، شاید نصب آن بر روی دستگاه به دلیل نبود توضیح گروه طراحی کمی سخت باشد اما این قطعه به عنوان یک انتخاب مطمئن وجود دارد. این اکسترودر در بخش Hot Sink دارای طراحی خاصی است و در پرینتر سه بعدی محبوب Creality CR-10 نصب شده است.

خدمات پرینت سه بعدی

E3D V6 HOTEND

مدل سفارشی شرکت E3D که سازنده اکسترودر Titan است. این اکسترودر از یک سیستم دنده های چرخشی بهره می برد به این معنی که می توان از موتور کوچک تر و سبک تر بدون ایجاد اختلال در فشار بر روی فیلامنت استفاده شود.

البته در مورد بعضی از مشکلات پلاستیکی در این مدل بحث هایی وجود داشت که شرکت اخیرا با تعویض بخش های موثر و از بین بردن مشکلات برای مدل بعدی اکسترودر Titan و Titan Aero (مدلی که در اکثر عکس های این مقاله از آن استفاده شده) قضیه را حل کرد.  

خدمات پرینت سه بعدی

UNIVERSAL EXTRUDER

این مدل از اکسترودر ها اپن سورس بوده و برای کارهای کاربردهای مختلفی استفاده میشوند مانند گل رس،مواد سرامیکی،استفاده از گرانول ترمو پلاستیک های و ….

 

مزایای UNIVERSAL EXTRUDER

 

سازگاری با موادهای مختلف با اندکی تغییر

معایب UNIVERSAL EXTRUDER

نمونه های تولید شده کاملا ابتدایی بوده

قیمت بالا

وزن بسیار زیاد با توجه به اضافه شدن مخزن و ماردون

طرز کار UNIVERSAL EXTRUDER

از این اکسترودر ها میتوان برای ساخت پرینتر سه بعدی شکلات،پرینتر سه بعدی سفال و…. این اکسترود ها گسترده وسیعی از موادهای اولیه را پشتیبانی میکنند و به سه دسته کلی تقسیم میشوند.

خدمات پرینت سه بعدی

انتقال مواد با ماردون

با چرخش استپر موتور گرانول یا مواد اولیه به وسیله مارودون به سمت محلی که قرار است عمل ذوب انجام شود انتقال پیدا می کنند.

انتقال مواد به وسیله پنوماتیک(باد)

در این روش به وسیله شیر برقی میزان ورود باد به داخل مخزن مواد اولیه کنترل میشود و مواد اولیه با هر بار فشار بیشتر یه سمت نازل خروجی حل داده میشوند.این روش بیشتر مناسب مواد اولیه که حالت خمیری دارند هست مانند گل رس،سرامیک،چسب و … با این اکسترودر به راحتی می توانید پرینتر سه بعدی سفال بسازید.

انتقال مواد به روش خطی

این روش مشابه پنوماتیک است با این تفاوت که به جای اعمال باد از نیرو استفاده می شود. ساده ترین این نوع اکسترودر ها سورنگ تزریقاتی هست.شما می توانید با استفاده از یک استپر موتور و یک سوزن سورنگ با سایز بزرگ و هیتر این اکسترودر را بسازید .این اکسترود مناسب مواد اولیه می باشد دمای ذوب پایین دارند مانند شکلات و ….همان طور که گفتیم با این اکسترودر می توانید پرینتر سه بعدی شکلات بسازید.

خوب در این مقاله از سایت پارسیان تری دی به معرفی انواع اکسترودر ها در پرینتر سه بعدی fdm پرداختیم. در صورتی که در ارتباط با موضوعات اشاره شده سوالی دارید، می توانید در همین قسمت یا صفحه اصلی سایت با ما در ارتباط باشید.

جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید