تماس با ما

989128161078+

آدرس

تهران، کوی نصر ، خیابان هفدهم

ایمیل ارسال فایل

file@parsian3d.com

پرینت سه بعدی در تولید تجهیزات کشاورزی

پرینت سه بعدی در تولید تجهیزات کشاورزی

فهرست مطالب

پرینت سه بعدی در تولید تجهیزات کشاورزی

 

ممکن است صنعت کشاورزی در ذهن شما تصویری از تراکتور های قدیمی و زنگ زده و مزارع کشاورزی را بیاورد اما خوب است بدانید صنعت کشاورزی ، یک صنعت جهانی با ارزش 2.4 ترلیون دلار است.

به کارگیری پرینتر سه بعدی در تولید تجهیزات کشاورزی رمز موفقیت بسیاری از این شرکت ها عنوان شده است.

 

در این مقاله قصد داریم کاربرد فناوری چاپ سه بعدی و پرینت سه بعدی در تولید تجهیزات کشاورزی را مورد بررسی قرار دهیم.

 

فهرست مطالب

استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در تولید قطعات صنایع کشاورزی

 

شرکت John Deere یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده تحهیزات کشاورزی در دنیا به شمار می رود.

 

این شرکت تا بحال برای تولید قطعات نهایی خود از تکنولوژی پرینت سه بعدی استفاده نکرده است با این حال این شرکت در تاریخ مارس ۲۰۱۹ اعلام کرد که قصد استفاده از فناوری پرینت سه بعدی درباره تولید قطعات خود دارد.

 

استفاده از بیش از ۴۰ پرینتر سه بعدی برای ساخت ابزار آلات در کارخانه این کمپانی بزرگ ترین علت موفقیت این شرکت توصیف شده است.

با بررسی چندین گزارش در زمینه کاربرد پرینت سه بعدی در تولید تجهیزات سنگین کشاورزی به جستجوی بیشتر در مورد شرکت Caterpillar پرداخته شده است.

تولید افزایشی در شرکت Caterpillar

 

نکته قابل تامل این است که برخی از تجهیزات این شرکت در صنعت کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

مدیر تولید افزایشی شرکت Caterpillar در گزارشی گفته است: «برای تولید برخی قطعات از تکنولوژی پرینت سه بعدی استفاده میکنیم.عداد تولیدات ما با چاپگرهای سه بعدی کمتر از ۱۰۰ عدد است بنابراین هنوز تولید انبوه نداریم اما استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در تولیدات صنعتی یک دستاورد بزرگ برای ما محسوب می‌شود.»

 

نقش پرینت سه بعدی در شرکت CNH Industrial

 

یکی از تولید کنندگان برجسته وسایل نقلیه صنعتی و تجهیزات کشاورزی و ساختمانی در جهان شرکت CNH Industrial است.

 

این شرکت مدت‌هاست که از تکنولوژی پرینت سه بعدی استفاده می کند. این شرکت مانند هر تولیدکننده بزرگ دیگری در فناوری پرینت سه بعدی از این روش تولید برای نمونه سازی و اهداف طراحی اولیه استفاده می‌کند اما  با خرید یک دستگاه پرینتر سه بعدی SLS اقدام به استفاده از تکنولوژی ساخت افزایشی کرده است و جای تعجبی ندارد در آینده ای نزدیک تولیدات افزایشی خود را در تیراژ بالا انجام دهد.

 

نقش پرینت سه بعدی در شرکت CNH

 

شرکت CNH در سال ۲۰۱۹ شروع به پرینت سه بعدی قطعات یدکی از جمله چهار قطعه پلاستیکی در اتوبوس ها و تجهیزات کشاورزی کرد اما این شرکت در حال تحقیق درباره استفاده از فناوری پرینت سه بعدی با هدف تعویض قطعات فلزی است.

 

سازنده تجهیزات کشاورزی به نام AGCO اظهار داشته است که از فناوری پرینت سه بعدی نمونه سازی سریع استفاده می‌کنند اما قطعات پرینت سه بعدی شده پس از آزمایش مناسب در صنعت کشاورزی نبودند اما این قطعات تولید شده می‌توانند به طرح ها و مهندسان برای شکل تناسب و زیبایی شناسی کمک کند و نقش نمونه سازی را ایفا کنند.

 

شرکت GVL Poly از تکنولوژی چاپ سه بعدی برای تولید نمونه‌های اولیه ابزار آلات و قطعات نهایی در صنعت کشاورزی استفاده می کند.

 

حرف آخر

 

در پایان باید به این نکته اشاره کرد که با پیشرفت روزافزون فناوری تولید افزایشی و ساخت نمونه های اولیه به کمک پرینت سه بعدی این تکنولوژی در آینده نزدیک نقش بسیار بزرگی در صنایع بزرگ مانند صنایع کشاورزی خواهد شد

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ادامه مطلب
ساخت مجسمه و تندیس با پرینت سه بعدی؛ راهی جدید برای حفظ میراث فرهنگی

ساخت مجسمه و تندیس با پرینت سه بعدی؛ راهی جدید برای حفظ میراث فرهنگی

جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید