تماس با ما

989128161078+

آدرس

تهران، کوی نصر ، خیابان هفدهم

ایمیل ارسال فایل

file@parsian3d.com

نرم افزار اسلایسر چیست و چه نقشی در فرآیند پرینت سه بعدی دارد؟

نرم افزار اسلایسر چیست و چه نقشی در فرآیند پرینت سه بعدی دارد؟

فهرست مطالب

نرم افزار اسلایسر چیست و چه نقشی در فرآیند پرینت سه بعدی دارد؟

 

اسلایسر(Slicer) که نر‌م‌افزار اسلایسر هم نامیده می‌شود، به نرم افزارهایی گفته می شود که در ساخت افزایشی و مشخصاْ پرینت سه بعدی قطعات استفاده می‌شود. وظیفه‌ی اسلایسر این است که مدل سه بعدی نرم افزاری را برای عملیات چاپ سه بعدی آماده کند.

 

نرم افزار اسلایسر
نرم افزار اسلایسر

 

فهرست مطالب

نرم‌ افزار اسلایسر

 

نرم‌ افزار اسلایسر به طور کلی برای همه‌ی نوع پرینتر سه بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرد. روش کار اسلایسرهای پرینتر سه بعدی به این صورت است که مدل سه بعدی را با فرمت STL و یا OBJ دریافت می‌کنند و G-Code نهایی را خروجی می دهند.

 

وظیفه‌ی اصلی اسلایسرها این است که خروجی یک نرم‌افزار طراحی سه بعدی(CAD) را دریافت کنند و آن را به فرمتی قابل خواندن برای پرینت سه بعدی آماده کنند.

 

نرم‌افزارهای اسلایسر علاوه بر این‌که نحوه‌ی حرکت عملگر پرینتر سه بعدی را تعریف می‌کنند، میزان استفاده از ماده (مثلا فیلامنت) و دمای نازل، عملکرد فن‌های خنک‌کننده و سرعت آن ها ، دمای صفحه‌ی گرم شونده ، همچنین سرعت عملیات پرینت سه بعدی، دقت پرینت، ضخامت دیواره‌ها، میزان توپری ساختارهای درونی قطعه (Infill) و نحوه قرار گیری ساپورت ها را مدیریت می کنند.

 

امروزه نرم افزارهای اسلایسر زیادی در دنیا عرضه شده است . بسیاری از شرکت های تولید کننده پرینترهای سه بعدی ، اقدام به انتشار یک نرم افزار اسلایسر نیز می کنند . این کار از چند جنبه برای این شرکت ها دارای اهمیت است.

 

اولا نرم افزاری کاملا سازگار با دستگاه پرینتر خود عرضه کرده اند همچنین در صورتیکه این نرم افزار از طرف مخاطبین مورد استقبال قرار بگیرد باعث شهرت بیشتر آن ها می شود . به عنوان نمونه نرم افزار Cura نرم افزار اسلایسر عرضه شده از طرف شرکت Ultimaker است که در بین مخاطبین پرینتر سه بعدی بسیار محبوب شده است.

 

در ادامه با تعدادی از نرم افزارهای معروف اسلایسر آشنا خواهیم شد.

 

نرم‌ افزار اسلایسر Cura

 

نرم‌افزار اسلایسر Cura
نرم‌افزار اسلایسر Cura

 

همان طور که  گفته شد ، نرم‌افزار اسلایسر Cura محصول کمپانی بزرگ تولیدکننده‌ی پرینترهای سه بعدی، Ultimaker، است. نرم‌افزار اسلایسر Cura، امروزه یکی از محبوب‌ترین اسلایسرهای موجود  است. این نرم‌افزار اسلایسر کاملاْ رایگان است. برای دانلود این نرم افزار میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید.

 

دانلود نرم افزار Cura

 

نرم‌ افزار اسلایسر Slic3r

 

نرم‌ افزار اسلایسر Slic3r
نرم‌ افزار اسلایسر Slic3r

 

اسلایسر Slic3r یک نرم‌افزار رایگان و open Source است که دارای محبوبیت فراوانی در بین کاربران پرینت سه بعدی است . این نرم‌افزار اسلایسر برای پرینترهای سه بعدی FDM، SLA و DLP قابل استفاده است.

 

در تصویر زیر می‌توانید محیط کاربری نرم‌افزار اسلایسر Slic3r را مشاهده کنید.

 

این نرم افزار دارای قابلیت های گسترده و محیط  کاربری مناسبی است.

دانلود نرم افزار Slic3r

نرم‌ افزار اسلایسر Simplify3D

 

نرم افزار Simplify3d در بین کاربران پرینتر سه بعدی بسیار محبوب و شناخته شده است . این نرم افزار اسلایسر دارای قابلیت های خوبی برای ساپورت گذاری ، تعریف چند پروسه پرینت ، شبیه سازی نوع پرینت و … است.

نرم‌ افزار اسلایسر Repetier

 

نرم‌افزار اسلایسر Repetier
نرم‌افزار اسلایسر Repetier

 

 

نرم افزار Repitier یک نرم‌افزار اسلایسر رایگان و قدرتمند  است که از ویژگی های بارز آن می توان به تعریف پروسه پرینت با دو نازل اشاره کرد. این نرم افزار به کاربران حرفه ای بیشتر توصیه می شود و شاید در مرحله اول انتخاب خوبی برای کاربران آماتور نباشد.

 

محیط کاربری نرم‌افزار اسلایسر Repetier را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده فرمایید.

 

 

دانلود نرم افزار Repetier

 

نرم‌ افزار Netfabb

 

نرم‌ افزار Netfabb
نرم‌ افزار Netfabb

 

 

نرم‌افزار Netfabb محصول کمپانی بزرگ Autodesk است. هرچند که Netfabb را نمی‌توان به عنوان یک نرم‌افزار اسلایسر در نظر گرفت، ولی به خاطر توانایی آن در تولید ساپورت‌های متنوع و همچنین برخی توانایی‌های مشترک با نرم‌افزارهای اسلایسر، در این نوشته به آن اشاره می‌کنیم.

 

کمپانی Autodesk یکی از پیشروترین کمپانی‌ها در زمینه‌ی توسعه‌ی نرم‌افزاری و راه حل‌های نوین در حوزه‌ی Additive Manufacturing است. این کمپانی سعی در این دارد تا از تمام ظرفیت‌های پرینترهای سه بعدی استفاده کند. به همین خاطر در سال‌های اخیر چند نرم‌افزار جدید را به طور اختصاصی برای ساخت و تولید توسط پرینترهای سه بعدی طراحی و به بازار عرضه کرده است.

 

یکی از این نرم‌افزارها، Netfabb است که تخصص آن در زمینه‌ی بهینه‌سازی فرآیند ساخت با پرینترهای سه بعدی است. بعد از رونمایی از این نرم‌افزار، کاربران حرفه‌ای پرینترهای سه بعدی بسیار از آن استقبال کرده‌اند و به همین خاطر چندین نسخه‌ی مختلف از این نرم افزار موجود است تا هرکس متناسب با کاربری خودش بتواند نسخه‌ی مطلوبش را دریافت کند.  همچنین این نرم افزار توانایی شبیه‌سازی فرآیند پرینت سه بعدی را به طور حرفه‌ای دارا است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ادامه مطلب
ساخت مجسمه و تندیس با پرینت سه بعدی؛ راهی جدید برای حفظ میراث فرهنگی

ساخت مجسمه و تندیس با پرینت سه بعدی؛ راهی جدید برای حفظ میراث فرهنگی

جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید