تماس با ما

989128161078+

آدرس

تهران، کوی نصر ، خیابان هفدهم

ایمیل ارسال فایل

file@parsian3d.com

ساخت تجهیزات فضایی با پرینت سه بعدی

ساخت تجهیزات فضایی با پرینت سه بعدی

فهرست مطالب

بنیان‌گذاران کمپانی Made in Space عقیده دارند که خدمات پرینت سه بعدی می‌تواند کلید مهاجرت و سکونت در فضا باشد.

 

به همین دلیل این شرکت قصد دارد که یک کارخانه ساخت تجهیزات ربات با نام Archinaut ایجاد کند که امکان پرینت سه بعدی  تجهیزات سنگین نظیر ماهواره ها را فراهم کند .

 

این روزها اسپیس اکس توانسته است با استفاده دوباره از راکت‌هایشان به استارتاپی تبدیل شده که توجه همگان به خود جلب کرده است.

 

از نظر بسیاری از کارشناسان، استفاده دوباره از راکت‌ها و بهره گرفتن از آنها موجب می‌شود که هزینه ی سفر‌های فضایی به شدت کاهش یابد. مسئله‌ای که آینده سفر های فضایی را دگرگون خواهد ساخت.

 

تجهیزات فضایی با پرینت سه بعدی
تجهیزات فضایی با پرینت سه بعدی

 

کارشناسان اعتقاد دارند آینده از آن کارخانه رباتیک است، آرچینات در واقع یک پرینتر سه بعدی است که از کارتریج‌هایی متشکل از پلاستیک و آلیاژ‌های فلزی است .

 

یک دست رباتیک هم برای این ربات در نظر گرفته شده که بدون نظارت انسان، وظیفه‌‌ی مونتاژ و ساختن قطعات بزرگتر را بر عهده دارد.

 

تمامی تجهیزات آرچینات به قدری محکم و بادوام است که قادرند میکروگرانش و شرایط سخت نظیر طوفان شن و دمای بالا را هم تحمل کنند.

 

«آرون کِمر» یکی از بنیان‌گذاران این کمپانی اعلام کرده است که آنها قصد دارند تا طی 5 سال آینده، این ربات را به فضا فرستاده و بدین شکل، وسایل بزرگی نظیر بازتابنده‌های ماهواره‌ها را در مدار زمین بسازند.

پروژه ای در جهت بهبود عملکرد فضاپیما

 

«اریک جویس» مدیر پروژه نیز باور دارد آرچینات می‌تواند به کمک فضانوردان بیاید و به آنها برای تعمیر فضاپیماهایشان کمک کند.

 

با این حال هدف طولانی مدت Made in Space ساخت یک فضاپیمای کامل در مدار زمین است و پس از آن آرچینات به سراغ تولید ایستگاه‌های فضایی و اقامتگاه‌ برای مهاجرت ساکنین زمین خواهد رفت.

 

سرمایه گذاری زیاد در جهت تحقق پروژه ای جسورانه

 

کارشناسان معتقدند که سرمایه‌گذاران سراغ کمپانی‌های خصوصی فعال در حوزه‌ی تکنولوژی فضایی رفته‌اند چرا که سال گذشته 3.9 میلیارد دلار در کمپانی‌های خصوصی این حوزه سرمایه گذاری شده است.

 

با این حال هنوز به باور برخی متخصصان این بازار قرار است بازهم پیشرفت کند و تا سال 2040 سه برابر حجم فعلی را داشته باشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ادامه مطلب
ساخت مجسمه و تندیس با پرینت سه بعدی؛ راهی جدید برای حفظ میراث فرهنگی

ساخت مجسمه و تندیس با پرینت سه بعدی؛ راهی جدید برای حفظ میراث فرهنگی

جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید