تماس با ما

989128161078+

آدرس

تهران، کوی نصر ، خیابان هفدهم

ایمیل ارسال فایل

file@parsian3d.com

دنیای جدید با پرینترهای 4 بعدی

دنیای جدید با پرینترهای 4 بعدی

فهرست مطالب

پس از ساخت پرینتر های سه بعدی، دانشمندان موفق به تولید پرینتری شده اند که می تواند سازه هایی را تولید کند که با تابش نور و یا سایر محرک ها، تغییر شکل و حالت می دهد. دنیای جدید با پرینترهای 4 بعدی ساخته خواهد شد !
این تکنولوژی جدید که پیش تر به آن پرینترهای 4 بعدی گفتیم صنایع گوناگونی همچون هوا فضا را تحت تاثیر قرار داده و روند رشد این صنایع را سرعت می بخشد.

تحول زندگی با کمک پرینترهای 4 بعدی

 

دکتر H. Jerry Qi  یکی از محققان در این موضوع می گوید: “ما در حال ایجاد نسلی جدید از پرینترهای سه بعدی هستیم که می توانند عملیات خدمات پرینت سه بعدی و چهار بعدی را گسترش دهند.”

 

وی ادامه می دهد: “چاپگر جدید ما دارای امکانات جدیدی بوده که می تواند در جهت ساده سازی و افزایش سرعت پرینترهای سه بعدی کنونی قدم بردارد. بعد از این اقدام ساختارهای مورد نیاز برای ایجاد پرینترهای 4 بعدی و ایجاد انقلابی در دنیا در اختیار ما خواهد بود.”

مزایای استفاده از پرینترهای 4 بعدی

 

پرینتر های 4 بعدی میتوانند اجسامی را تولید کنند که اگر در معرض محرک های محیطی مثل گرما، نور، رطوبت و … قرار گیرند، شکل خود را تغییر دهند.

 

این دستگاه همچنان با مشکلاتی روبرو است. یکی از این چالش ها زمان طولانی به منظور برنامه ریزی تمام اجزای مکانیکی به منظور تغییر حالت می باشد. همچنین بسیاری از پرینترهای 4 بعدی مد نظر، تنها توانایی تولید قطعات با یک ماده را دارا می باشند.

 

پروفسور Qi و همکارانش در تحقیقاتی که سال گذشته به همراه دانشمندان دانشگاه تکنولوژی و طراحی سنگاپور انجام دادند، موفق به تولید گلی شدند که توانایی بستن گلبرگ های خود را دارا بود.

 

این گل از اکریلیک و اپوکسی تولید شده و توسط یک چاپگر سه بعدی ساخته شده بود. این گل با 90 درصد سرعت بیشتر نسبت به نمونه های تولیدی در گذشته، از خود عکس العمل نشان می داد.

 

دلیل این افزایش سرعت ایجاد روشی جدید به منظور برنامه ریزی مکانیکی گل در مراحل تولید چاپ سه بعدی می باشد. محققان با تکیه بر این روش به دنبال افزایش سرعت در تولید محصولات 4 بعدی می باشند.

 

 

پرینترهای  4 بعدی
پرینترهای 4 بعدی

 

محققان این زمینه، اطلاعات و دانش خود را به زودی در 255 نشست ملی انجمن شیمی آمریکا به اشتراک خواهند گذاشت. دکتر H. Jerry Qi در این خصوص می گوید: “ما در حال ایجاد نسلی جدید از دستگاه ها هستیم که می توانند عملیات چاپ سه بعدی و 4 بعدی را گسترش دهند.” وی ادامه می دهد: “چاپگر جدید ما دارای امکانات جدیدی بوده که می تواند در جهت ساده سازی و افزایش سرعت پرینترهای سه بعدی کنونی قدم بردارد. بعد از این اقدام ساختارهای مورد نیاز برای ایجاد پرینتر 4 بعدی و ایجاد انقلابی در دنیا در اختیار ما خواهد بود.”

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ادامه مطلب
ساخت مجسمه و تندیس با پرینت سه بعدی؛ راهی جدید برای حفظ میراث فرهنگی

ساخت مجسمه و تندیس با پرینت سه بعدی؛ راهی جدید برای حفظ میراث فرهنگی

جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید