تماس با ما

989128161078+

آدرس

تهران، کوی نصر ، خیابان هفدهم

ایمیل ارسال فایل

file@parsian3d.com

تولید فیلامنت بازیافتی توسط استارتاپ Nefilatek

تولید فیلامنت بازیافتی توسط استارتاپ Nefilatek

فهرست مطالب

تولید فیلامنت بازیافتی توسط استارتاپ Nefilatek

 

Nefilatek نام یک استارتاپ در شهر مونترال از کشور کانادا است. این استارتاپ آغاز به تولید فیلامنت بازیافتی کرده است. مواد اولیه این فیلامنت ها پلاستیک های بازیافتی و غیر قابل استفاده هستند.

 

این شرکت توانسته است تا محصول خود را در دو نوع مختلف به کاربران ارائه دهد یکی Nefila HIPS با رنگ مشکی و دیگری Nefila Polycarbonate که هر دو آنها با قرقره های قابل بازیافت به فروش می رسد. این که قرقره فیلامنت ها از مواد بازیافتی ساخته شده است نکته بسیار مهم و قابل تامل است.

 

فیلامنت بازیافتی توسط استارتاپ Nefilatek
فیلامنت بازیافتی توسط استارتاپ Nefilatek

 

 

از بزرگ‌ترین انگیزه‌های این استارتاپ ، حفاظت از محیط زیست در برابر خسارت های جبران ناپذیر انواع پلاستیک است.

 

همانطور که می دانیم مواد پلاستیکی بسیار دیر تجزیه می شوند و به چرخه محیط زیست باز می‌گردند اگر بخواهیم کمی شفاف صحبت کنیم باید بگوییم که مصرف سالیانه پلاستیک در صنعت پرینتر سه بعدی تقریباً ۱۵ میلیون کیلوگرم است که مقدار آن در آینده نزدیک بیشتر هم خواهد شد به طوری که تخمین زده شده است که در سال ۲۰۲۰ میلادی ۱۲۵ میلیون کیلوگرم پسماند پلاستیکی از پرینت سه بعدی به دست خواهد آمد.

 

این عدد مساوی است با مصرف سالیانه یک و چهار میلیون بشکه نفت خام و انتشار ۴۰۰ میلیون کیلوگرم گاز های کربن دار که برای محیط زیست بسیار خطرناک خواهد بود.

 

 فیلامنت های HIPS و پلی کربنات

 

فیلامنت HIPS اولین فیلامنت این شرکت است که تا حد بسیار زیادی فشرده است و در برابر حرارت مقاومت خوبی دارد. همچنین فیلامنت پلی کربنات این شرکت که تمام از پلی کربنات بازیافتی ساخته شده است آخرین مراحل تست خودرو در فرایند اکستروژن پشت سر می گذارد تا به زودی وارد بازار شود.

 

قطعاً در آینده می‌توانیم شاهد تولید بیشتری از این شرکت در فیلامنت های بازیافتی باشیم.

تولید فیلامنت بازیافتی توسط استارتاپ Nefilatek می تواند قدم جدیدی برای تولیدات با این ویژگی باشد.

 

پیشنهاد مطالعه:

 

انواع مواد اولیه پرینتر سه بعدی

 

کاهش آلایندگی مواد پرینت سه بعدی 

 

با پیشرفت روز افزون تکنولوژی پرینت 3 بعدی عملیات ساخت و تولید بسیار راحت تر از گذشته انجام می‌شود اما سلامتی محیط زیست همیشه یک دغدغه برای بشریت است.

بنابراین نه تنها در صنعت چاپ سه بعدی بلکه در تمامی صنایع باید به این موضوع اهمیت ویژه ای داده شود تا مواد آلاینده کم تری تولید شوند.

 

پیشنهاد مطالعه 

 

نقش پرینت سه بعدی در صنعت نفت و گاز

 

در دنیای مدرن امروز ، تولید یک محصول با رویکرد سهولت در بازیافت نقش بسیار مهمی دارد به طوری که پس از استفاده و بلا استفاده شدن آن ، متریال آن بتواند مجدد به چرخه تولید بازگردد و برای تولیدات آینده مورد استفاده قرار بگیرد.

 

3d print recycle
3d print recycle

نویسنده : هومن لادن

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ادامه مطلب
ساخت مجسمه و تندیس با پرینت سه بعدی؛ راهی جدید برای حفظ میراث فرهنگی

ساخت مجسمه و تندیس با پرینت سه بعدی؛ راهی جدید برای حفظ میراث فرهنگی

جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید