تماس با ما

989128161078+

آدرس

تهران، کوی نصر ، خیابان هفدهم

ایمیل ارسال فایل

file@parsian3d.com

پرینت 3 بعدی بزرگ ترین خانه یک تکه در اروپا

پرینت 3 بعدی بزرگ ترین خانه یک تکه در اروپا

فهرست مطالب

پرینت 3 بعدی بزرگ ترین خانه یک تکه در اروپا انجام شده است.

کمپانی بلژیکی «Kamp C» پرینت 3 بعدی بزرگ ترین خانه یک تکه در اروپا را ساخت. برای این کار از بزرگترین چاپگر سه بعدی ساخته شده در این قاره استفاده شده است.

 

مزایای ساخت خانه با پرینتر سه بعدی

ساخت خانه با پرینتر سه بعدی مزایایی زیادی دارد.  در این فناوری خانه‌ها بسیار سریع‌تر ساخته می شود و همچین از لحاظ قیمت مقرون به صرفه‌تر است.

 

مدیر این پروژه، «Marijke Aerts» در صحبت با رسانه New Atlas در این باره می گوید:

«مقاومت فشاری این ماده سه برابر بیشتر از آجر معمولی مورد استفاده در ساخت سریع خانه است. علاوه بر الیاف موجود در بتن، میزان تقویت‌کننده توری مشبک فلزی آن نیز بسیار محدود است. استفاده از فناوری پرینت سه بعدی، صرفه جویی 60 درصدی در مواد، زمان و بودجه را در پی داشته است.»

این خانه با مساحت 91 متری در دو طبقه به کمک چاپ سه بعدی ساخته شده است،

در آینده نزدیک از پرینترهای سه بعدی برای ساخت خانه‌ها بیشتر استفاده خواهد شد و احتمالا در آینده خانه‌های واقعی با این فناوری ساخته می‌شوند و در اختیار خریداران قرار می‌گیرند.

برای ساخت این ساختمان تنها سه هفته زمان احتیاج است، اما به گفته Kamp C می‌توان مدت زمان این فرایند را در آینده به دو روز کاهش داد.

 

پیشنهاد می شود مقاله زیر در این مورد مطالعه نمایید

 

ساخت بزرگ ترین بنای ساختمانی با پرینتر سه بعدی در دبی

فضای داخلی این خانه مشابه با آپارتمان‌های معمولی در بلژیک است، این پروژه فعلا برای سکونت مناسب نیست و به عنوان یک پروژه تحقیقاتی که دولت بودجه آن را تامین کرده، ساخته شده است.

این ساختمان دارای سالن ورودی، دو اتاق کنفرانس و آشپزخانه است. شرکت Kamp C به این خانه سیستم گرمایش از کف، پمپ حرارتی و پنل‌های خورشیدی را اضافه کرده تا از نظر مصرف انرژی نیز وضعیت بهینه‌ای داشته باشد. در آینده بام سبز نیز به این خانه اضافه خواهد شد.
پرینت 3 بعدی بزرگ ترین خانه یک تکه در اروپا

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ادامه مطلب
ساخت مجسمه و تندیس با پرینت سه بعدی؛ راهی جدید برای حفظ میراث فرهنگی

ساخت مجسمه و تندیس با پرینت سه بعدی؛ راهی جدید برای حفظ میراث فرهنگی

جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید