فهرست مطالب

تفاوت پرینترهای تک نازل و دو نازل

پرینتر های تک نازل و دو نازل :

پرینتر های تک نازل و دو نازل : امروزه بسیاری از پرینترهای سه بعدی اکستروژن در بازار موجود هستند. در حقیقت تعداد زیادی وجود دارد که تصمیم گیری در مورد کدام یک از بهترین ها برای نیازهای شما دشوار است.

احتمالاً مشهورترین پرینترهای سه بعدی اکستروژن دوگانه Ultimaker 3 و Ultimaker S5 هستند. چاپگرهای سه بعدی Ultimaker بیشتر توسط متخصصان مورد استفاده قرار می گیرد که به ترتیب آنها را حدود 3500 دلار و 6000 دلار قرار می دهد. گفته می شود ، درست است که با برچسب قیمت بالا کیفیت و خدمات عالی ارائه می شود.

اگر بودجه Ultimaker را ندارید ، هنوز هم می توانید با Flashforge Creator Pro به چاپ سه بعدی اکستروژن وارد شوید. تعادل بسیار خوبی از قیمت (تقریباً 900 دلار) و کیفیت را ارائه می دهد.

یکی از پرینترهای سه بعدی اکسترودر مورد علاقه و مقرون به صرفه موجود در بازار ، Creality CR-X است. نکته جالب در مورد این دستگاه این است که فقط یک نازل دارد. دو رشته از طریق “Y- شکاف” Y وارد چاپ می شوند ، که این دو ماده را با هم ادغام می کنند و یک رشته را ذخیره می کنند. این بدان معنی است که این گزینه برای چاپ در یکی ، دیگری یا ترکیبی از آن دو را دارد. به طور طبیعی ، دو رشته نیاز به دمای مشابه دارند. برای این ویژگی و همچنین یک حجم ساخت و ساز با ظرافت زیاد ، حدود 750 دلار پرداخت خواهید کرد.

برای چاپ بیشتر پرینترهای سه بعدی اکستروژن ، انتخاب ما از 10 پرینتر سه بعدی اکسترودر سه بعدی پاییز 2018 را ببینید.

پرینتر های تک نازل و دو نازل ، اگر علاقه ای به خرید چاپگر ندارید اما هنوز می خواهید چیزی را در چندین ماده چاپ کنید ، یک سرویس چاپ سه بعدی را در نظر بگیرید. برای پیدا کردن بهترین مورد نیاز خود ، از خدمات مقایسه قیمت ما مطلع شوید. ما به نقل از واقعی ترین شرکت ها از جمله Shapeways ، i.Materialise و Sculpteo به نقل از زمان واقعی ارائه می دهیم:

ultimaker

انواع ultimaker ساخته شده و موجود در بازار در طول زمان ...

تفاوت پرینتر های تک نازل و دو نازل :

مهم ترین تفاوتی که پرینتر های تک نازل و دو نازل  در قطعات ان ها میباشد اما چطوری؟

اکسترودر دو نازل معمولا از دو استپر موتور ،  دو کیت فیدر اکسترودر ، محفظه الومینیومی و نازل تشکیل شده است در این صورت اکسترودر مرحله ای پرینت را با یک اکسترودر و یک رنگ یا یک جنس میزند و مرحله بعدی پرینت را اکسترودر بعدی میزند .

مثلا در نظر بگیرید قطعه ای پیچیده و بد پرینتی دارید که میخواهید این قطعه را پرینت سه بعدی  بکنید ولی اگر ساپورت گذاری کنید با فیلامنت معمولی مطمئنا خیلی بی کیفیت میشود در این زمان شما اگر پرینتر سه بعدی دو اکسترودر داشته باشید میتوانید با یکی از اکسترودر هایتان فیلامنت معمولی بزنید و با اکسترودر دیگر ساپورت را معمولاً از دو فیلامنت HIPS  PVA به عنوان ساپورت همراه با ABS به عنوان فیلامنت اصلی استفاده میشود.

تفاوت دو اکسترودر بودن و تک اکسترودر بودن در پرینتر سه بعدی تک نازل در نرم افزار چیست ؟

تفاوت دیگری که در میان اکسترودر اول و دوم داریم در قسمت نرم افزاری میباشد بدین شکل که میبایست فاصله مرکز تا مرکز تا اکسترودر اول و دوم را محاسبه کنیم البته لازم به ذکر است که برخی از اکسترودر های شرکتی در بخش کاتالوگشان فاصله مرکز به مرکز سوراخ را مشخض کرده اند اما اصلا چرا باید این کار را انجام بدهیم ؟ 

 زمانی که اکسترودر اول در حال چاپ میباشد اکسترودر دوم کاری را انجام نمیدهد و منتظر است تا پرینت اکسترودر اول تمام شود
زمانی که کار اکسترودر اول تمام میشود دستگاه از مرحله پرینت خارج میشود و در محلی دیگر فیلامنت باقی مانده در نازل خود را خالی میکند همین موضوع باعث میشود ما مجبور باشیم فاصله مرکز به مرکز اکسترودر اول و دوم را محاسبه کنیم تا اکسترودر دوم بتواند دقیقا از همان نقطه قبلی اکسترودر اول شروع کند.

benefite
  1. مواد خاص بزنید که در این صورت کیفیت چاپ بالا میرود.میتوان استحکام پرینت رو بالا برد به صورتی که یک بخشی از قطعه را PLA چاپ کند و بخش مهم تر و حساس تری را فیلامنت CARBON FIBER
  2. یکی دیگر از مزیت های پرینت سه بعدی دو نازل نیز میتوان به قطعاتی اشاره کرد که بخواهید قطعه ای را برای آزمایش یا زیبایی با دو رنگ پرینت کنید که این نیز میتواند شمارا از دیگر رقیبانتان متمایز میکند
  3. استفاده از ساپورت های انحلال پذیر پرینت سه بعدی قطعات پیچیده تر را ساده کرده و موجب بالا رفتن کیفیت سطوح ساپورت خورده می شود. 
خدمات پرینت سه بعدی تهران
  1. پرینتر سه بعدی دو اکسترودر به دلیل داشتن دو نازل محاسبه مرکز به مرکز این اکسترودر کار مشکلی است.
  2. برخی از فیلامنت های ساختارشان با یکدیگر تفاوت دارد و این مساله باعث این موضوع میشود که قطعه کار ما از دو جنس مختلف و دو کیفیت مختلف باشدفیلامنت های دو اکسترودر به درستی روی هم دیگر نچسبند و این موضوع باعث میشود که کیفیت پرینت بد باشد
  3. پرینتر دو نازله احتیاج به کالیبره کردن دقیق بین دو نازل دارد. که اگر کوچکترین ناهماهنگی در قسمت مکانیکی پرینتر باشد عملاً این کار امکان پذیر نمیباشد.
  4. .بالا بردن در صد خراب شدن کار به دلیل تعویض نازل به دفعات در حین پرینت
  5. به این دلیل که زمان چاپ را به شدت بالا میبرد (تغییر نازل برای ساپورت گذاری) و با توجه به رنگ پذیر بودن مواد اولیه برای بسیاری از اشکال توجیه ندارد.

اشکالی که ساپورت آنها در جایی تعبیه شده است که به طور معمول نمیتوان آنها را جدا کرد در چنین شرایطی میتوان شکل را با یک نوع متریال و ساپورت آن را با نوع دیگری چاپ نمود و در آخر شکل را در حلال ساپورت انداخت تا ساپورت از بین برود.

کلام آخر

چاپ سه بعدی اکستروژن یک منطقه هیجان انگیز و مفید در تولید مواد افزودنی است. با تشکر از طیف گسترده ای از ماشین های چند ماده ، روش های زیادی برای استفاده از این روش وجود دارد.

در حال حاضر ، قیمت چاپگرهای سه بعدی اکستروژن هنوز هم نسبتاً بالا است. با این حال ، چند چاپگر وجود دارد که اکستروژن دوگانه را با قیمت کمتر از 1000 دلار ارائه می دهند ، مانند Flashforge Creator Pro که بسیار عالی است. با این حال ، اگر خرید یک دستگاه جدید چیزی نیست که به آن علاقه مند باشید ، گزینه های افزونه نیز وجود دارد.

جالب است بدانید که چاپ چند ماده ای در چند سال آینده به کجا می رود. یک چیز مطمئناً است: با وجود چاپگرهایی مانند CR-X در بازار ، اکستروژن دوتایی به آرامی راه خود را به سمت پرینترهای سه بعدی مقرون به صرفه تر می کند.

خدمات پرینت سه بعدی

جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید