تماس با ما

989128161078+

آدرس

تهران، کوی نصر ، خیابان هفدهم

ایمیل ارسال فایل

file@parsian3d.com

چگونه لیتوفان رنگی بسازیم ؟ (راهنمای کامل)

چگونه لیتوفان رنگی بسازیم ؟ (راهنمای کامل)

فهرست مطالب

در این مقاله قصد داریم نحوه ساختن لیتوفان رنگی را با ابزار سازنده ItLitho Lithophane شرح دهیم. ItsLitho این ویژگی را دارد تا به شما کمک کند لیتوفان رنگی خود را تنها با یک نوع فیلامنت بسازید.

 

ItsLitho
ItsLitho

 

پیشتر شما همراهان گرامی را با لیتوفان و ویژگی های آن آشنا کرده بودیم. چنانچه این مقاله را مطالعه نکرده اید می توانید با کلیک بر لینک زیر با لیتوفان بیشتر آشنا شوید.

لیتوفان چیست؟

در این مقاله قصد داریم به شرح این موضوع بپردازیم که چگونه تنها با چسباندن یک تکه کاغذ در پشت لیتوفان، به لیتوفان ها رنگ دهیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

فهرست مطالب

لیتوفان رنگی چیست؟

 

معمولاً لیتوفان ها با فیلامنت نیمه شفاف PLA چاپ می شوند. هنگامی که نوری در پشت لیتوفان قرار می گیرد ، یک تصویر تک رنگ از پلاستیک خارج می شود.

 

در واقع این بدان معناست که فقط یک رنگ با شدت های مختلف نمایان می شود و تفاوت ضخامت های لایه های مدل سبب نمایش عکس خواهد شد.

 

برای افزودن رنگ در لیتوفان (لیتوفان رنگی) ، باید منبع نور رنگ هایی همانند عکس داشته باشد. برای انجام این کار  می توان تصویر لیتوفان را بر روی یک کاغذ شفاف چاپ کرد.

 

ItsLitho به طور خودکار تصویر شما را به یک تصویر سفارشی تبدیل می کند که می توانید پشت لیتوفان خود قرار دهید. با قرار دادن عکس رنگی پشت لیتوفان نتیجه شگفت انگیزی حاصل خواهد شد.

 

تصویری متناسب با رنگ لیتوفان

 

ما مدت زمان زیادی را صرف این کرده ایم که تصاویر ساخته شده توسط ItsLitho ، برای رنگ لیتوفان ، دارای ابعاد دقیق لیتوفان شما در برنامه باشند.

 

قبل از استفاده از ItsLitho شما باید ابتدا تصویر را چاپ کنید و لیتوفان را به ابعاد تصویر تنظیم کنید. اکنون ، با ItsLitho ، تصاویر به طور خودکار به ابعاد دقیق لیتوفان تبدیل می شوند!

راهنمای گام به گام لیتوفان رنگی

 

مرحله 1: لیتوفان خود را ایجاد کنید

 

ابتدا لیتوفان خود را با استفاده از ابزار ItsLitho ایجاد کنید. شما می توانید لیتوفان خود را در چهار مرحله ساده ایجاد کنید:

 

1. دانلود تصویر – دانلود تصویری که می خواهید به لیتوفان تبدیل کنید.

 

2. (اختیاری) ویرایش عکس – با افزایش کنتراست تصویر را بهبود ببخشید.

 

3. زبانه ایجاد حالت – مدل سه بعدی لیتوفان خود را طراحی و تنظیم کنید.

 

4. کلیک بر روی دکمه Download

 

با کلیک بر دکمه Download لیتوفان شما ایجاد خواهد شد!

 

مرحله 2: دانلود فایل

 

برای ایجاد یک لیتوفان رنگی ، باید 2 فایل را دانلود کنید.

 

1. با کلیک بر روی دکمه لیتوفان گزینه attributes button + فایل lithophane STL را دانلود کنید.

 

2. با فشردن دکمه Color Lithophane ، عکس ساخته شده خود را دانلود کنید. تصویری که دریافت کرده اید دارای اندازه متناسب با مدل سه بعدی است.

 

مرحله 3: فایل های خود را چاپ کنید

 

برای ساخت لیتوفان رنگی ، پیشنهاد ما به شما فیلامنت PLA  سفید است. ما از این فیلامنت برای ساخت لیتوفان های رنگی استفاده کرده ایم و یکی از بهترین فیلامنت ها برای انجام این کار است.

 

پس از دانلود ، دو نوع پرونده خواهید داشت. این پرونده ها باید به صورت جداگانه چاپ شوند

 

1. پرینت سه بعدی فایل STL لیتوفان

 

2. پرینت 2 بعدی (هر چاپگر 2 بعدی معمولی کار خواهد کرد) تصویر JPG متناسب با کاغذ. این تصویر می تواند روی یک کاغذ معمولی چاپ شود البته پیشنهاد ما استفاده از کاغذهای شفاف است.

 

باید به این نکته توجه شود که بسیاری از برنامه های پرینت سعی می کنند فایل عکس jpg شما را در کل کاغذ A4 جای دهند. این حالت در اینجا مطلوب نیست و فایل jpg باید دارای ابعاد دقیق لیتوفان ساخته شده باشد. ما تکنیک زیر را برای چاپ 2 بعدی عکس با ابعاد دقیق پیشنهاد می کنیم.

 

عکس دو بعدی jpg خود را با نرم افزار Paint چاپ کنید.

 

بله ، نرم افزار Paint !

 

این نرم افزار دارای یک ویژگی است که برای حفظ ابعاد تصویر به آن نیاز داریم. نکته مثبت دیگر این است که تقریباً همه افراد نرم افزار Paint را به صورت پیش فرض روی سیستم رایانه خود نصب دارند. در تصویر زیر این تنظیمات را مشخص کرده ایم.

 

لیتوفان رنگی
لیتوفان رنگی

 

راهنمای قدم به قدم رنگی کردن Lithophane

1. تصویر دانلود شده JPG را  ، در Paint باز کنید ؛

2. با باز شدن Paint  ، به منوی File در گوشه بالا سمت چپ بروید ؛

3. گزینه Print را انتخاب کنید

4. سپس Page Setup.

5. تنظیم Scaling را روی 100٪ قرار دهید.

تنها تنظیماتی که باید تغییر دهید تنظیمات مقیاس گذاری است. بعد از تنظیم 100٪ ، تصویر آماده چاپ است و اندازه مناسبی برای رنگ لیتوفان دارد.

6. عکس ساخته شده خود را چاپ کنید!

 

مرحله 4: تصویر پرینت شده را به پشت لیتوفان بچسبانید.

 

هنگامی که هر دو (مدل سه بعدی و عکس دو بعدی) چاپ شدند ، باید تصویر سفارشی را در پشت لیتوفان بچسبانیم. مطمئن شوید که آن را به درستی تراز کنید ، همین! برای چسباندن کاغذ به پشت نباید از چسب های مایع استفاده کنید زیرا باعث خیس شدن کاغذ و پس دادن رنگ کاغذ می شود. برای این کار استفاده از نوار چسب شفاف ساده و ارزان را پیشنهاد می کنیم.

 

هم اکنون لیتوفان رنگی شما آماده است.

 

لیتوفان رنگی فقط بر روی مدل های صفحه ای ، قوسی یا استوانه ای قابل ایجاد کردن است. برای لیتوفان کروی چسباندن تصویر امکان پذیر نیست و نتیجه مطلوبی ندارد.

 

مرکز سه بعدی پارسیان به عنوان یکی از مراکز با سابقه در حوزه سفارش پرینت سه بعدی تهران، شهرستانها و همچنین نمونه سازی محصولات شناخته می شود. به همین جهت شما عزیزان می توانید برای پرینت و یا طراحی قطعه مورد نظرتان در همین صفحه و یا از طریق صحفه اصلی سایت با ما در ارتباط باشید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ادامه مطلب
ساخت مجسمه و تندیس با پرینت سه بعدی؛ راهی جدید برای حفظ میراث فرهنگی

ساخت مجسمه و تندیس با پرینت سه بعدی؛ راهی جدید برای حفظ میراث فرهنگی

جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید