Extrusion Stopped Mid-Print اکسترود فیلامنت حین چاپ قطع میشه

خدمات پرینت سه بعدی تهران
توقف اکسترود حین چاپ

مفهوم اولیه :

در این مقاله از سایت پارسیان تری دی میخواهیم درباره قطع شدن اکسترود فیلامنت پرینتر سه بعدی FDM در حین کار صحبت کنیم، توجه داشته باشید بحث امروز ما درباره حین چاپ یک قطعه میباشد، نه اکسترودر نشدن فیلامنت در ابتدای کار.

علت :

2 دلیل اصلی برای این مشکل وجود دارد:

اتمام فیلامنت حین کار
یا مسدود شدن نازل و هات اند.

این دو مشکل 95% اوقات علت اصلی قطع شدن اکسترود فیلامنت میباشد، در ادامه ما برای این مشکل راه حل هایی پیشنهاد خواهیم داد.

راه حل :

سائیدگی و خرد شدن فیلامنت
 

در طول پرینت، موتور اکسترودر دائما می چرخد و فیلامنت را به طرف نازل هدایت می کند. اگر سرعت پرینت بالا باشد یا مواد زیادی اکسترود شود، ممکن است موتور به حدی با فیلامنت درگیر شود که تمام آن را سائیده و یا خرد کند. لذا دیگر فیلامنتی باقی نمی ماند که چرخ دنده آن را مهار و کنترل کند. همچنین اگر موتور اکسترودر در حال چرخش است اما فیلامنت حرکتی نمی کند نیز دلیلی است بر سائیده شدن فیلامنت. 

 
مسدود شدن اکسترود فیلامنت
 

چنانچه با اعمال راه کارهای فوق مشکل برطرف نشود، به سراغ اکسترودر بروید. چون ممکن است مسدود شدن اکسترودر باعث این مشکل شده باشد. توجه داشته باشید که فیلامنت باید کاملا تمیز باشد و هیچگونه گرد و خاکی روی آن نباشد، چرا که وجود مواد خارجی باعث ایجاد انسداد درون نازل میشود. پیش از این در مورد این مشکل و راه های رفع آن توضیح داده شد .

 
گرمای زیاد داریور موتور اکسترود فیلامنت
 

موتور اکسترودر در تمام مدت پرینت به طور بی وقفه کار می کند، می چرخد و فیلامنت را حرکت می دهد. این حرکت تند و سریع نیازمند جریان برق دارد و اگر مدار الکترونیکی پرینتر گرم شود، موجب افزایش دمای الکترونیک درایور موتور می شود. خوشبختانه درایور موتور دارای یک سنسور حرارتی است که در صورت افزایش دمای زیاد، درایور را متوقف می کند. در این هنگام موتور محور های x , y چرخیده و toolhead اکسترودر را حرکت می دهند، اما موتور اکسترودر متوقف و بی حرکت می شود.
تنها راه حل این مشکل خاموش کردن پرینتر است. پرینتر را برای مدتی خاموش کنید و اجازه دهید تا مدار الکترونیکی آن خنک شود. اگر این مشکل همچنان ادامه داشت می توانید یک فن دیگر اضافه کنید تا روند خنک سازی سرعت یابد.

جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید