تماس با ما

989128161078+

آدرس

تهران، کوی نصر ، خیابان هفدهم

ایمیل ارسال فایل

file@parsian3d.com

تولید هسته رآکتور اتمی با پرینتر سه بعدی

تولید هسته رآکتور اتمی با پرینتر سه بعدی

فهرست مطالب

نمونه اولیه تولید هسته رآکتور هسته ای با پرینتر سه بعدی به وسیله آزمایشگاه ملی اوک ریج (ORNL) ساخته شد.

 

هدف نهایی این پروژه، تولید یک رآکتور هسته‌ای کامل به همراه سنسورها و کنترل‌های ادغام شده با قطعات کمتر برای سال ۲۰۲۳ است.

 

چرا پرینت سه بعدی راکتور ؟

 

بر اساس اعلام انجمن جهانی انرژی هسته‌ای، ایالات متحده آمریکا صاحب ۹۸ رآکتور هسته‌ای در ۳۰ ایالت است که ۲۰ درصد برق ملی این کشور را بدون انتشار کربن تامین می‌کند. با این وجود، نیمی از این رآکتورها عمری نزدیک به نیم قرن دارند و تنها برخی از آن‌ها در طول ۲۰ سال اخیر به تولید رسیده‌اند. بسیاری از رآکتورها تا دو دهه آینده بازنشسته خواهند شد و نیاز به جایگزینی آن‌ها با نمونه‌های جدید است.

 

تعویض رآکتور بسیار دشوار و هزینه بر است، اما بزرگترین علت آن مربوط به مدت زمان طولانی طراحی، ساخت، استقرار، آزمایش و دریافت تاییدیه رسمی برای ورود به شبکه است. برنامه نمایش TCR قصد دارد به این روند سرعت ببخشد و همچنین هزینه‌های مربوط به تولید آن‌ها را کاهش دهد و به همین دلیل از پرینتر سه بعدی استفاده کرده است.

 

پرینت سه بعدی راکتور
پرینت سه بعدی راکتور

 

 

در این پروژه از تکنولوژی پرینت سه بعدی دما بالا به همراه مواد پیشرفته قرن بیست و یکم برای طراحی رآکتور استفاده می‌شود.

 

هم اکنون این برنامه در حال تصحیح طراحی نمونه اولیه با استفاده از نظارت و هوش مصنوعی در هنگام تولید برای ارزیابی مواد و عملکرد آن است. به اعتقاد ORNL اگر این برنامه به سرانجام برسد، می‌تواند به سرعت باعث تغییراتی در صنعت انرژی هسته‌ای شود.

مرکز سه بعدی پارسیان به عنوان یکی از مراکز با سابقه در حوزه خدمات پرینت سه بعدی در تهران و سایر شهرها و همچنین نمونه سازی محصولات شناخته می شود. به همین جهت شما عزیزان می توانید برای پرینت و یا طراحی قطعه مورد نظرتان در همین صفحه و یا از طریق صحفه اصلی سایت با ما در ارتباط باشید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ادامه مطلب
ساخت مجسمه و تندیس با پرینت سه بعدی؛ راهی جدید برای حفظ میراث فرهنگی

ساخت مجسمه و تندیس با پرینت سه بعدی؛ راهی جدید برای حفظ میراث فرهنگی

جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید