تماس با ما

989128161078+

آدرس

تهران، کوی نصر ، خیابان هفدهم

ایمیل ارسال فایل

file@parsian3d.com

همه چیز در مورد پرینت سه بعدی کفش و مزایای آن

همه چیز در مورد پرینت سه بعدی کفش و مزایای آن

فهرست مطالب

زمانی که از کفش‌های روتین روزانه استفاده می‌کنید، بالاخره باید منتظر درد گرفتن پاهای خودتان باشید. این موضوع مشکل بسیاری از کفش‌های بی‎ کیفیت موجود در بازار است؛ اما لزوما این بدین معنی نیست که هر کفشی که پای شما را درد می‌آورد، بی‎ کیفیت است. ممکن است کفش با ساختار پای شما همخوانی نداشته باشد. در این صورت بهترین راه این است که یک کفشی را تهیه کنید که مطابق با ساختار پای شما باشد. پرینت سه بعدی کفش یکی از تکنولوژی‌های جدید و بروز برای ساخت کفش‌های راحت و عالی است. اگر احساس می‌کنید هیچ کفشی به پای شما نمی‌خورد، می‌توانید از این تکنولوژی برای ساخت کفش‌های مخصوص خودتان استفاده کنید.

 

پرینت 3 بعدی کفش
همه چیز در مورد پرینت سه بعدی کفش و مزایای آن

پرینت سه بعدی یک تکنولوژی جدید و بروز است که برای ساخت اجسام با شکل دلخواه انجام می‌شود. همانطور که از نام این تکنولوژی مشخص است، زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که نیاز به ساخت اجسامی با شکل و طرح سه بعدی باشد. در این صورت می‌توان از دستگاه‌هایی که تحت عنوان چاپگر سه بعدی شناخته می‌شوند، استفاده کرد و مراحل ساخت را انجام داد.

اگر با چاپگرهای سه بعدی آشنایی ندارید مقاله زیر را مطالعه نمایید :

آشنایی با پرینتر سه بعدی 

برای انجام چاپ سه بعدی به یک دستگاه برای چاپ و یک دستگاه برای شبیه سازی نیاز دارید. در این صورت می‌توانید هر فرمی که می‌خواهید را با فرمت سه بعدی طراحی کنید و آن را به سیستم چاپگر متصل نمایید. در این صورت چاپگر با حرکات خاص خودش و موادی که به آن می‌دهد، یک جسم سه بعدی و بدون مشکل را برای شما طراحی می‌کند.

پرینت سه بعدی کفش
چاپ کفش به صورت سه بعدی

فهرست مطالب

آیا پرینت سه بعدی کفش امکان پذیر است؟

پرینت سه بعدی یک تکنولوژی جدید و بروز است که می‌توان از آن برای ساخت اجسام مختلفی استفاده کرد. شاید در ابتدای ورود به تکنولوژی هیچ کس تصور نمی‌کرد که تا این اندازه بتوان از آن برای ساخت محصولات مختلف و حتی محصولات پزشکی استفاده کرد؛ اما در حال حاضر به لطف پیشرفت تکنولوژی و موادی که می‌توان برای چاپ به صورت سه بعدی استفاده کرد، پرینت سه بعدی کفش امکان پذیر شده است.

پیشنهاد مطالعه : نقش پرینت سه بعدی در دنیای پزشکی

پرینت سه بعدی کفش روشی جدید برای ساخت کفش‌هایی است که برای راحتی هر شخص و به صورت جداگانه طراحی شده‌اند. در این روش ساختار پا به بهترین شکل ممکن در نظر گرفته می‌شود. هر گونه ناهنجاری که در پا وجود دارد، در فرم کفش با پرینت سه بعدی در نظر گرفته خواهد شد.

 

تولید کفش سه بعدی
مزیای چاپ سه بعدی کفش

مزیای چاپ سه بعدی کفش

چاپ سه بعدی کفش اگرچه می‌تواند نسبت به ساخت کفش با روش‌های دیگر هزینه بر باشد؛ اما با مزایایی که به همراه دارد، می‌توانیم بگوییم که این روش جدید برای ساخت کفش می‌تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. از جمله مزایای چاپ کفش به صورت سه بعدی عبارتند از:

  • ساخت کفش بر اساس ساختار پای هر فرد
  • تفاوت قائل شدن میان فرم پای یک فرد با فرد دیگر
  • احساس راحتی افراد پس از پوشیدن کفش‌های طراحی شده به‎صورت سه بعدی
  • امکان ساخت کفش‌ها با وزن بسیار پایین
  • ساخت کفش‌های ایده آل برای دوندگان سرعتی (به دلیل سبک‎وزن بودن کفش ها)
  • امکان ساخت کفش با طرح و مدل دلخواه

 

کاربردهای پرینت سه بعدی در ساخت کفش

شاید در ابتدا زمانی که حرف از پرینت سه بعدی کفش می‌شود، بسیاری از افراد تصور کنند که منظور ساخت کفش به صورت سه بعدی است. اگرچه یکی از کاربردهای دستگاه چاپگر سه بعدی نیز همین است؛ اما می‌توان از این تکنولوژی برای ساخت کفی کفش و یا ماکت کفش نیز استفاده کرد. با ما همراه باشید تا با کاربردهای دیگر چاپ سه بعدی کفش آشنا شوید.

ساخت کفش با پرینت

چاپ سه بعدی کفش، اولین کاربرد این تکنولوژی برای ساخت کفش است. برای این کار ساختار پای هر فرد قبل از ساخت کفش مشخص می‌شود. سایز پا، قوس‌ها و حتی میزان فشاری که به صورت نامناسب به بخش‌هایی از پا وارد می‌گردد و تمامی عوامل موثر روی کیفیت کفش در پا، مورد بررسی قرار می‌گیرند. برای این کار می‌توان از تصاویر سه بعدی پا نیز کمک گرفت و در نهایت یک خروجی دقیق از فرم پا داشت.

ساخت کفش با پرینت سه بعدی مزایای زیادی را به همراه دارد که مهم‎ترین آن ساخت کفش‌های حرفه‌ای و مختص پای هر فرد است. کفش‌هایی که با این تکنولوژی طراحی می‌شوند هم زیبایی فوق العاده‌ای دارند، هم می‌توانند راحتی فرد را تضمین کنند. این موضوع به ویژه زمانی اهمیت پیدا خواهد کرد که افراد با مشکلات خاصی در هنگام راه رفتن مواجه بوده باشند که ناشی از بی‎کیفیت بودن کفش‌های آن هاست.

پرینت سه بعدی کفی کفش

پرینت سه بعدی کفی کفش، یکی دیگر از روش‌هایی است که می‌توان از آن برای ساخت کفش‌هایی با ساختار پای خود فرد کمک گرفت. در این روش لازم است که فرد بر روی یک صفحه که میزان فشار وارد شده به بخش‌های مختلف پا را مشخص می‌کند، بایستد. در این صورت یک تصویر دقیق از ساختار کف پا روی کامپیوتر ایجاد می‌شود. با تحلیل و بررسی دقیق می‌توان متوجه شد که کفی کفش مناسب این فرد با این ساختار پا چگونه است.

حال کفی کفش با کمک نرم افزارهای شبیه سازی و هندسی و داده‌هایی که از صفحه نیرو استخراج شده‌اند، طراحی می‌شود. اما برای اینکه این کفی کفش بتواند در کف کفش مورد استفاده قرار گیرد، باید با کمک چاپگر ساخته شود. می‌توان از مواد مختلفی برای این کار استفاده کرد تا کفی کفش به صورت سه بعدی و بر اساس ساختار طراحی شده، ساخته شود.

پرینت سه بعدی ماکت کفش

پرینت سه بعدی ماکت کفش، یکی دیگر از کاربردهای چاپ سه بعدی در این زمینه است. گاهی اوقات نیاز است که یک نمونه از کفش‌های لوکس در برندهای خاص، به صورت سه بعدی اما با سایز کوچک طراحی شود. یا اینکه نیاز است یک کفش قدیمی با ظاهر نوستالژی خودش طراحی و ساخته شود. در این صورت می‌توان از این تکنولوژی برای ساخت سه بعدی ماکت کفش‌ها استفاده کرد.

پرینت سه بعدی ماکت کفش، اصول خاص خودش را دارد. باید حتما ابعاد ماکت مشخص باشد. ساختار آن نیز باید به فرمت CAD طراحی شود. در نهایت می‌توانید از این روش برای ساخت ماکت‌های کفش به صورت اصولی استفاده کنید و یک ماکت جذاب و بدون نقص داشته باشید.

پرینت سه بعدی کفش با برندهای معروف

در حال حاضر پرینت سه بعدی کفی کفش در کشور ایران و بسیاری از کشورهای جهان انجام می‌شود؛ اما برندهای محدودی هستند که مراحل پرینت سه بعدی کفش را برای ساخت کفش‌های جذاب و باکیفیت انجام می‌دهند. برند اکو (ECCO) و نایکی، جزء برندهای معروفی هستند که تا به امروز از این تکنولوژی برای ساخت کفش‌های سه بعدی و باکیفیت استفاده کرده‌اند. با ما همراه باشید تا شما را با کفش‌های این دو برند که با تکنولوژی پرینت سه بعدی ساخته شده‌اند، آشنا کنیم.

کفش اکو با پرینت سه بعدی

اگر بخواهیم یکی از بهترین کفش‌های ساخته شده با چاپ سه بعدی را به شما معرفی کنیم، شما را با کفش اکو آشنا می‌کنیم. این کفش جزء کفش‌هایی است که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و به دلیل ساخته شدن با پرینت سه بعدی بسیار دقیق و منحصر به فرد است. پرینت سه بعدی کفش اکو، با هدف ساخت یک کفش بر اساس ساختار پای آن فرد انجام می‌شود.

بنابراین، اولین مرحله برای چاپ سه بعدی کفش اکو، آنالیز پا و ساختار پای هر فرد است. هر فرد دارای فرم پای متفاوتی بوده و ساختار پا می‌تواند در هر فرد با فرد دیگر متفاوت باشد. به همین خاطر، ممکن است یک کفش برای یک فرد راحت و برای یک فرد دیگر آزاردهنده باشد.

برند اکو این موضوع را عمیقا درک کرده است. تا به امروز نیز کفش‌های زیادی توسط این برند با زیبایی همیشگی تولید شده‌اند که هم بسیار منحصر به فرد هستند، هم بر اساس ساختار و فرم پای هر فرد ساخته می‌شوند. به همین خاطر، پرینت سه بعدی کفش اکو می‌تواند راه حلی برای کاهش دردهای کف پا باشد.

کفش نایکی ساخته شده با پرینت سه بعدی

کفش نایکی ساخته شده با پرینت سه بعدی کفش، توانسته غوغا کند. شاید در گذشته هیچ کس تصور نمی‌کرد که تکنولوژی چاپ سه بعدی تا این اندازه پیشرفت کند که افراد بتوانند بر اساس فرم پای خودشان یک کفش سفارشی دریافت کنند. اما در حال حاضر برندهای معروفی مانند نایکی نیز از این تکنولوژی برای ساخت کفش‌های نایکی استفاده می‌کنند.

کفش نایکی ساخته شده با پرینت سه بعدی، از مواد طبیعی تشکیل شده است. این مواد طبیعی می‌توانند ساختار فوق‎العاده به کفش‌ها بدهند و از خراب شدن آن‌ها جلوگیری کنند. از طرفی راحتی که در این کفش‌ها خواهید داشت، در کفش‌های دیگر نایکی تجربه نمی‌کنید. این یعنی اینکه می‌توانید با خیالی راحت برای دویدن نیز این کفش‌ها استفاده کنید.

مهم ترین خصوصیت کفش چاپ شده با دستگاه پرینتر سه بعدی، سبک وزن بودن آن است. کفش نایکی به دلیل داشتن جنس طبیعی و ساختار نرم، لذت راه رفتن را به افراد ورزشکار می‌دهد. به خصوص اگر ورزشکاران بسته به نوع ورزش خودشان، نیاز به یک کفش فوق سبک داشته باشند.

چاپ 3 بعدی کفش
پرینت سه بعدی کفش با برندهای معروف

صرفه اقتصادی پرینت سه بعدی کفش

یکی از موضوعاتی که همواره در ذهن تولید کنندگان کفش در سراسر دنیا وجود داشته و دارد، صرفه اقتصادی در هنگام تولید این کفش‌ها است. در حال حاضر با ورود تکنولوژی پرینت سه بعدی برای ساخت کفش‌های باکیفیت و جذاب، بسیاری از برندها در این فکر هستند که برای طراحی این کفش‌ها به بهترین شکل اقدام کنند؛ اما آیا این کار صرفه اقتصادی دارد؟

موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید این است که همه چیز در جهان نباید با دید اقتصادی مورد بررسی قرار گیرد. به طور مثال، اگر قرار است که یک کفش متناسب با ساختار پای هر فرد طراحی شود و او را از دردها و مشکلات پا نجات دهد، چرا این کار را نکنیم، حتی با هزینه بالا؟ شاید در نگاه اول چاپ سه بعدی کفش از نظر اقتصادی به صرفه نباشد. چون پروسه طولانی پشت تولید یک کفش با این تکنولوژی وجود دارد، اما این موضوع نمی‌تواند باعث شود تا تولید کنندگان کفش از انجام این کار منصرف شوند.

بنابراین، احتمالا برندهایی مانند نایکی و اکو با وجود داشتن مشتریان مشهور و بالقوه که همواره به دنبال کفش‌های راحت و بدون مشکل هستند، می‌توانند بدون توجه به صرفه اقتصادی این کفش‌ها را با تکنولوژی پرینت به سه بعدی تولید کنند و از مزایای فروش آن‌ها بهره مند شوند. در آینده‌ای نزدیک، این روش ساخت کفش به یکی از ترندهای جهانی تبدیل می‌شود؛ همانطور که ساخت کفی کفش به صورت سه بعدی نیز در سال‌های اخیر بسیار پرطرفدار شده است.

ویدئوی آشنایی با روش تولید کفش با پرینتر سه بعدی

اگر علاقه مند به روش تولید کفش با پرینتر سه بعدی هستید پیشنهاد می کنیم ویدئوی زیر را مشاهده نمایید . در این ویدئو به روش تولید کفش با تکنولوژی چاپ سه بعدی اشاره می شود.

 

سخن پایانی

پرینت سه بعدی کفش روشی برای ساخت کفش‌ها به صورت سه بعدی است که می‌تواند یک کفش ایده آلN و اختصاصی برای هر فرد را به وجود آورد. در این مقاله در مورد این تکنولوژی و تاثیر آن روی ساخت کفش‌های اسپرت و راحت صحبت کردیم. طبق مثال‌هایی که زدیم، به نظر می‌رسد برندهای معروف از این تکنولوژی برای ساخت کفش‌های جدید و مدرن استقبال می‌کنند. امید است که در میان مردم هم جا بیفتد که این کفش‌ها می‌توانند کارایی فوق العاده‌ای داشته باشند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ادامه مطلب
ساخت مجسمه و تندیس با پرینت سه بعدی؛ راهی جدید برای حفظ میراث فرهنگی

ساخت مجسمه و تندیس با پرینت سه بعدی؛ راهی جدید برای حفظ میراث فرهنگی

جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید